Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - - - ROZHOVORY - - - - - - - - - - -

Ty vydáváš kapelu proto, aby jí lidé neposlouchali?

Ty vydáváš kapelu proto, aby jí lidé neposlouchali?

Jakub Tauber (Cecek Records)

autor: horovic | 14. 12. 2006, 20:48:59 | návštěv: 6187 | reakcí: 9

Cecek Records, managering, vlastní kapela, básnická tvorba a recenzování po webech, organizování koncertů – vynechal jsem něco z tvých aktivit?

Něco si pravděpodobně vynechal, ale to není tak podstatné. Těch aktivit je hodně. Zatím se snažím všechny dělat jak nejlépe umím, i když té kapely a psaní básniček je v poslední době čím dál méně. Snad v budoucnu tyhle aktivity dostanou ten čas, který by si právem zasloužily.

Musím říct, že některé tebou vydané věci mi přijdou více než pochybné. Na druhou stranu taky řeknu, že před tebou mám velký respekt, protože rozšiřuješ možnosti. Setkáváš se taky s nějakým despektem, nebo každý kvituje, co a jak děláš?

Nevím co si představuješ pod slovem pochybné? Za ten respekt díky, ale myslím, že na tohle hip-hopový old school slovíčko je zatím poměrně brzo. Je přirozený, že někomu se to líbí, někomu se to nelíbí. Dělám, co mě baví a snažím se vydávat to, co se mě líbí.

Skromnost je dobrá věc, ale přeci jen děláš tolik věcí, že bez nich by byla nejen krajová scéna chudší. Pod slovem „pochybné“ si představuju to, čemu říkám konzumní, jednoduchý, možná zábavový punk. Tohle nejsou hodnotící adjektiva, jen konstatování, zařazení kapel, které budou vždycky asi populární, ale z mého hlediska nepřínášejí nic nového, zajímavého, nehledají, ale hrajou to, co chtějí lidi slyšet.

To máš asi pravdu. Je fakt, že jsem si to uvědomil až nedávno, že kdybych se tady na to vykašlal tak by bohužel nebyl nikdo, nebo já zatím o nikom takovém nevím, kdo by tu díru zacelil. Podívej, každý ty kapely vnímá individuálně, pro někoho je to komerce, pro někoho zase underground. Navíc ty konzumní kapely dokážou vsát velké množství posluchačů a někteří z nich u toho zůstanou. Začnou se o muziku zajímat více do hloubky, začnou objevovat různé styly a začnou třeba organizovat koncerty nekomerčních či jiných stylů. Takže já bych to bral s nadhledem. Osobně jsem se dostal k muzice taky přes známější kapely typu Znouzectnost či Visací Zámek a pak už to šlo přirozenou cestou. Tvůj poslední názor v této otázce je zase věcí vkusu a hudebního „vzdělání“. Nezlob se, ale tohle jsou prostě jenom fráze a bohužel i neznalost těchto kapel. To, že má někdo pod pódiem lidi, neznamená, že je nezajímavý. Že má někdo v klubu či kulturáku pravidelně narváno ještě neznamená, že nepřináší nic nového. Někdy si zkus promluvit s kapelou nebo návštěvníky jejich koncertů, zjistíš, že to někdy jsou docela zajímavý a inteligentní lidi. Pokud to teda zjistit chceš a zajímá tě opravdu realita taková jaká je.

Myslím, že to taky beru s nadhledem, s kapelama mluvím poměrně často, pod pódiem taky vím, jak to vypadá ... Jasně, měřítka kvality jsou individuální, já se na ty kapely nedívám z patra, jen mě zajímají daleko méně než další. A máš pravdu, že pokud nějaká z mého pohledu podbízivá věc přitáhne člověka k punku a ten jde ke kořenům a objevuje nové – pak je to skvělé. Ale obávám se, že obecně to funguje spíš naopak. Taky jsem nenaznačoval, že fanoušci masověji oblíbených kapel nejsou „zajímaví“ nebo „inteligentní“. A že říkám fráze? To bych mohl říct o každé tvé druhé větě, nezlob se na mě. Ale abysme se někam dostali, uzavřeme to. Nedíváš se třeba z odstupu let na směřování některých kapel kriticky? Nebo neříkáš si: hmm, zvolili si tu lehčí cestu?

Pokud to směřování nepřesahuje určité hranice a meze, tak do toho kapelám nezasahuji. Kam kapela směřuje, je její věc. Nevím jaká cesta je lehčí? Nejsme v pohádce. Snažím se jít po cestě, kterou znám a kterou mám rád. Neznamená to ale, že mě nové cesty či stezky nelákají.

Jak máš nastavenou strategii vydávání? Hledáš potenciál kvalitativní, finanční nebo lidský? Nebo všechno dohromady? Asi se nedají vydávat jen věci, u kterých si řekneš: jo, to má něco do sebe, tam je hloubka, ale přitom o to nebude zájem. Takže bereš i věci, o nichž víš, že lidi tuhle muziku poslouchaj a koupí si ji? Byť by sis ji sám nepořídil?

O strategii jsem většinou moc nepřemýšlel, ale pokud bych měl CR pojmenovat stručně a výstižně, tak by na místě bylo asi slovo mix. Tu kapelu většinou znám. Buď jsem je slyšel živě nebo jim dělal koncert nebo prostě jenom slyšel některé jejich předchozí nahrávky. Od těch věcí, které jsi jmenoval výše, je to vždy trochu něco. Na první dojem se ti může zdát, že věci, které mají hloubku, jsou proti věcem na povrchu znevýhodněné, ale není tomu tak vždy. Záleží na mnoha faktorech, které se mění dle věcí kolem nás. Především se měníme i my uvnitř, takže na tuhle otázku ti asi nedám jednoznačnou odpověď. Snažím se ke kapele většinou přistupovat individuálně a to je podle mě specifikum CR a jedna z věcí, která kapelám na CR je sympatická. Ty vydáváš kapelu proto, aby jí lidé neposlouchali? Proto, aby nekoncertovala, aby neprodávala žádné nosiče? Na tuhle otázku si může každý odpovědět sám. Trochu mě to připomíná Hospodu Na Mýtince.

Takže co jsi vydal dřív, bys dneska už nevydal? Ne, já bych nevydával kapelu, aby jí lidi neposlouchali. Ale stejně tak bych asi nevydával kapelu, která mi nic neříká. Nebo která je v mých očích kalkulovaná. Nebo která míří na pivně-postpubertální publikum. Asi by mě spíš zajímalo pomoct kapele, která je výborná, ale třeba nemá takový stylový dosah, nebo je příliš progresivní na širší odezvu. A nemám pocit, že tu jde o Cimrmany.

Přesně tak, co jsem vydal kdysi, bych dnes už nevydal. Prostě proto, že se plno věcí změnilo a posunulo trochu jinam. Každopádně na tu dobu rád vzpomínám. To, co jsem v té době vydával, bylo prostě to, co sedělo k té realitě, která mě tenkrát obklopovala. Kapelu, která mě nic neříká, bych taky nevydával. Slovo kalkulovaná bych bral hodně s rezervou, protože něco jiného bude kapela po vydání CD a něco jiného po 3 letech. Co když kapela hraje to, co cítí a nemíří nikam. Co když si kapelu to pivně-postpubertální publikum najde samo? Označíš je taky touhle nálepkou? Mezi HC, Punks či Ska publikem nejsou mladý, opilí posluchači? Jsou, jenom my se pořád tváříme, že jsme jiný, lepší než ta „populárnější“ družina“ vedle nás. Pokud chceš pomáhat progresivním, výborným kapelám máš možnost. Především na to ale musíš mít finance a opravdu pevné nervy. Myslím, že já jsem třeba teďka pomohl Flaming Cocks nebo X-Core. Obě kapely mají velký úspěch. Vidíš a na začátku je nikdo neznal a určitě by si na ně nikdo nevsadil ani zlámanou grešli. Dneska jsou to kapely, který to táhnou dopředu, ale ne protože za nima stojej prachy. Prostě proto, že obě kapely vědí, co chtěj. Hlavní důvod toho, že se jim daří, je poctivá mravenčí práce těch kapel a mé maličkosti. Ten nejhlavnější důvod je prostě to, že nás to pořád baví a že tomu, co děláme, věříme. Cimrmany mám rád, ale kdyby na ně nikdo nechodil, asi by je to nemotivovalo do dalších aktivit.

Slovo „kalkulovaná“ můžeš brát s rezervou, ale k dnešní realitě myslím sedí velmi dobře. Publikum označím nálepkou, jakou si zaslouží, mě taky většina bude vidět jako samolibého a arogantního pseudointelektuála, nemám s tím problém. Jen ti ještě jednou říkám, že ty lidi nehodnotím, každému co jeho je, pro mě to není hmyz, stejně jako se já necítím být něčím víc. Jo, Flamming Cocks a X-Core jsou příklady kapel, které bych podpořil i já. Ale taky myslím, že se ve stáji Cecek Records poněkud vymykají.

K dnešní realitě sedí i jiná slova. Docela rád bych tě osobně poznal a zjistil jakou nálepku nosíš? Pokud to není nezbytně nutné, nenálepkuji. Je fakt, že občas se nálepkovat musí, protože to usnadňuje komunikaci. Flaming Cocks a X-Core jsou dobrý kapely a jestli vybočují nebo ne, ať posuzují jiní. Každopádně obě kapely na sobě pracují a to je v našich končinách věc trochu nestandardní, protože většina kapel mě přijde nezdravě namyšlená.

Ozvala se ti nějaká kapela, která by mohla mít takový posluchačský úspěch jako třeba Volant?

Takových kapel se mě ozvalo poměrně dost. Jsem rád, že vydávám kapely, které mají úspěch podobný, někdy i větší než Volant. To slovo úspěch bych bral hodně s rezervou. Jsem rád, když se daří kapele i mě. Těší mě, když se lidem líbí muzika, kterou vydávám a především, když se jim líbí kapely, které vydávám. Spíš je to takovej hezkej skromnej pocit, kterej si uvědomíš po akci někde sám v klidu. Nestojím o nějakou umělou popularitu. Muzika mě neživí, je to můj koníček. Úspěch pro mě není priorita, pro mě je spíš důležitý, že poznám nový lidi, místa, názory, osudy, kapely, kluby, kultury… Důležitá je pro mě zpětná vazba. Já byl vždycky rád mezi lidmi a vždycky mě bavilo něco pro ty lidi dělat a společně pařit.

To zní dobře, že úspěch není tvoje priorita a že ti stačí „hezkej skromnej pocit“. Ale ptal jsem se na kapelu a ne, jak tě to uspokojuje? Teda ne že bych se nezeptal později. Přeložil jsme si to tak, že ti stačí zpětná vazba, že tě berou lidi, pro který to děláš a od kterých to poklepání po ramenou postačí. Mám to podobně. Mohl bys jmenovat pár kapel, který maj ještě větší úspěch než Volant?

Tak to jsem rád, že to cítíme podobně, protože po nějakejch pohárech či medajlích opravdu netoužím. Momentálně mají velký úspěch Flaming Cocks s albem Cocain a Split CD kapel X-Core/Pitbull Diesel. Dlouhodobě jsou úspěšný Totální Nasazení, Fourth Face, N.V.Ú., Punk Floid. Volant má opravdu velký úspěch a jenom to dokazuje, že kapela může být známá a kvalitní i bez statisíců a známých ve velkých společnostech. Volant je ukázkou filozofie Cecek Records. Myslím tím toho individuálního přístupu a motivační „politiky “, kterou se snažím kapelám vštěpovat. Pár kapel si taky u mě udělalo dobrý jméno a vydali u mě kvalitní CD, myslím třeba Status Praesents či Plus Mínus. Oběma kapelám pořád fandím o oběma dělám i distribuci jejich CD.

Stylově jaké kapely ti bouchaj na vrata?

Stylově od punku, HC, ska, rock´n´rollu, bigbítu až po ten metal. Nejsem stylově svázán či nějak ohraničen.

5 nejvíce hraných desek v poslední době?

Nejbližší je mě energický, tvrdý melodický HC/Punk.
Therapy? - Troublegum
Waltari – Blood Sample
NUFAN – Ileche con carne!
Mad Caddies – Duck and Cover
A nové album od IGNITE, to je bomba!!

V jednom rozhovoru říkáš: „... na HC koncertech většinou prodělám, ale má to větší úroveň jak hudební tak i lidskou“. Můžeš to trochu rozvést?

To bylo kdysi, teď je to zase trochu jinak. Taky je problém, co za HC považuješ? Každej si pod tím představuje něco jinýho. Obecně by se to dalo shrnout asi takto: HC posluchači nedělaj takovej bordel a zajímají se o muziku a věci kolem víc do hloubky. Punkáči bordel dělaj a zajímají se spíš na povrchu. Je ale mnoho punks, co se zajímaj a jsou v pohodě.

Jak to jde s OSOU? Nějaká pikantní historka, nebo naopak ses setkal se solidním přístupem?

S OSOU je teď momentálně naštěstí klid. I když to slovo, pokud se jedná o OSA, je opravdu jenom relativní. Historek je plno, řeknu pouze jednu. Kdysi mě hrozili soudem a různýma velkýma pokutama, pokud nebudu platiti paušály. Řekl jsem, že nebudu platit nic, protože jim playlisty posílám dle zákona 14 dní před akcí od několika kapel. Posílám kapely a autory, kteří nejsou a nepřejí si být zastupováni OSA. No a vždycky když jsem tyhle pány potkal na ulici, tak přestože mě tímhle hrozili, tak zdravili: Ahoj jak se máš? Co akce? Co lidi, choděj? …. Mě to připadá jak když otevřeš dveře zlodějovi a řekneš „čau rád tě vidím“.

Co by ti pomohlo v tom co děláš? Háže ti někdo klacky pod nohy, nebo to jsou klasické a normální problémy, které se prostě překonávat musejí a vždycky to tak bude (např. přístup některých lidí na koncertech etc.)?

To by bylo na román.To nemá cenu. Nejhorší je neinformovanost, lenost a netolerance lidí a z toho veškerý problémy většinou pramení.

Jezdíš za koncerty i někam dál, třeba do Prahy nebo tak?

Jezdím po celé ČR, nejvíc asi do Prahy a Brna, protože tam se většina koncertů kapel, jež mě zajímají, realizuje. Občas do zahraničí, ale většinou po celý ČR i do největších prdelí světa, protože i tam jsou akce mající svůj půvab a svojí neopakovatelnou atmosféru.

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 9
No pasaran
22. 01. 2007, 13:16:34
....ke koupi Ceckova titulu se váže jedno z mých traumat z
punkového dětství.Urputně jsem sháněl nějaký tvrdší Hc a mí kamarádi mi doporučovali jednu kapelku jménem X-wing a já pod přívalem nových interpretů a jejich jmen v punkovém obchůdku místo X-wing koupil X-core.Jak překvapen jsem byl, když X-core vůbec nenaplňovali poipis pozitivního Hc s dobrými texty.Mým přátelům, kteří mně na pochybení upozornili, také děkuji, že jsem měl možnost skutečné X-wing poslechnout a
s klidným svědomím cd X-core zahodit...

berys
6. 01. 2007, 17:24:10
ke kapele x-core mám svoje výhrady... je mi jedno jestli a jak moc na sobě pracujou, ale pokud přijedou na fesťák a nezahrajou protože prší... i dyž pódium je zakrytýa jedinej kdo mokne sou lidi... pokud se vymlouvaj na svujaparát za půl milionu... a hlavně pokud se chovaj tak arogantně jako sem toho byl svědkem, tak ať dou do prdele... chovali se jako idioti a za ty je taky budu mít... vy si myslete co chcete. jediný na čam by měli zapracovat je slušný chování a vymazat ze svejch hlav faktor zmrdství na minimum. pokuď má někdo výhrady napište mi na mejla berisss@centrum.cz klidně to dořešíme.

Jaryn
3. 01. 2007, 03:04:12
no...radči si poslechnu Volant , nebo Tleskač který sice berou texty s nadsázkou ale hraje jim úplně parádně, než nějaký pseudointelektuální kecy od kapely, co neumí hrát ani zpívat

Fat Mike
17. 12. 2006, 22:56:18
...kdybych se tady na to vykašlal tak by bohužel nebyl nikdo, kdo by tu díru zacelil...

Já nevím, myslíte že si ho Jakub honí nad svojí fotkou denně, nebo jenom obden? :o)

palo
16. 12. 2006, 17:05:10
tak jsme to dostali všichni teď :-) , odpříště jen schematičnost...

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek