Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - - - - REPORTY - - - - - - - - - - - -

6. Albáncův DIY Fest

6. Albáncův DIY Fest

15.-16.09.2006 Frýdek-Místek, Sokolík

autor: Jer_C | 29. 09. 2006, 16:47:19 | návštěv: 5385 | reakcí: 0

Nechápete-li pojem TOTAL DIY, zajděte si za Albáncem. Ten vás rychle zasvětí do problému a servítky si brát nebude. Ale nezkoušejte ho nasrat, nemuselo by se vám to vyplatit. Anebo víte co? Zajeďte si na tenhle fest a uvidíte vše v praxi. Letos jste tuto možnost měli už pošesté.

Oproti loňsku byla navzdory několikanásobně lepšímu počasí opravdu mizerná účast. Tři stovky loni, letos sotva třetina. Copak je s váma, lidi? Tohle vás netáhne? Nebo vám vadí absence několika výraznějších taháků? Pravda, i já tu letos téměř marně hledal kapelu, u které bych cítil neodkladnou potřebu ji vidět. Na druhou stranu, zkus si financovat takovou srandu sám. Dost možná jste o tom prostě jen nevěděli, Albánec tu propagaci opravdu podceňuje. A výmluvy typu "kdo chce, ten se o tom dozví" mi nepřipadají zrovna šťastné. Těžko říct, spekulovat nad tímto nemá valného smyslu.

Dvacítka kapel nabídla během těch dvou dnů v (tentokrát nekuřáckém) sále frýdeckomísteckého Sokolíku pestrou škálu hc/punkových odnoží a bylo se na co dívat.

První den se nesl především v crustovém duchu. Vypíchnul bych parádně rozjeté vystoupení hranických crusťáků Konfident, především ty dva borce, co provozovali "stage diving naprázno", tzn. skákali z pódia rovnou na zem na záda.

Za vrchol večera považuju vystoupení žilinské bandy Ilúzia. Oproti demáči, který potápí jednotvárný zvuk, jsem naživo příjemně překvapen. Propracovaný punk rock s občasnými emo pasážemi, dvojitým vokálem a upozaděnými nápěvy skvěle stmelují housle, které všemu dávají patřičně zasněný šmrc a vážnost. Kapele to naživo parádně šlape, roztančený sál je toho důkazem.

Velkým zklamáním je neúčast slovenských Superapes. Díky našemu alkoholickému deficitu jsme promarnili vystoupení Jesus Crust, ale co jsem slyšel od lidí, stálo to za to. Popíjíme krabičák s pankáčema, kteří se představují jako Božka, Božkov a Tuzemák. Mým nedostatečně vykaleným pohledem si vysluhuju přízvisko Birrel. Vracíme se zpátky do sálu na crustové mlátičky, s dvojkou v krvi se na ně paří skvěle. Zakončujeme v hospodě u poslechu Gogol Bordello, poruchy spánku, tma.

Sobota. Začíná totálně vykalená Myšlenková křeč. Zjišťuju, že u nich nejspíš platí pravidlo čím ožralejší členové, tím lépe kapela hraje. A kupodivu na tom v jejich případě něco bude. Gothic rockové Garlands jsem měl v minulosti možnost vidět v mnohem lepší formě, tentokrát jim to příliš nesedlo. V případě Syde, kteří mají s Garlands totožného basáka Cyrila, si vždy vzpomenu na jejich parádní únorový koncík v Černotíně, který v mém osobním hodnocení prozatím nepřekonali. Tak jako tak si na tyhle dvě sympatické kapely vždycky rád zajdu.

Překvapením byla nečekaně nápaditá reagge formace Rhizom z Karviné, stejně tak jako pekelně rychlá smršť Disney se členy známé bukkake skupinky Sheeva Yoga. Start-stop kytary sekundovaly bezchybnému jekotu zpěvačky kotlící pod pódiem společně s lidma a celý to zezadu jistil bubeník, který se mlácením do bicích zahřál natolik, že nakonec musel jít úplně donaha, aby se zchladil.

Slovenští vymítači květinové alternativy Hippie Killer mě nepřesvědčili vůbec. Zaprvé mi vadil nesympatický zpěvák, jehož řev byl děsně monotónní, zadruhé jsem se nemohl ubránit pocitu, že hudba z těch lidí nevychází přirozeně, ale jaksi na sílu. Občasné emo vsuvky do celku nezapadaly, jakoby tam byly přidány jen proto, aby se kapela ubránila zvukové monotónnosti.

Na vystoupení Ema Camelia jsem byl jako vždy moc zvědavý, zvlášť když jsem se dozvěděl, že bubeník se na koncert vrací ze svatby. Po nejdelší přípravě ze všech zúčastněných kapel, kterou zapříčinil především přesun aparátu pod pódium blíž k lidem, upadá sál do polotmy, rozsvěcuje se pověstná červená lampička a kapela spouští tranzovní hlukové peklo, které pohlcuje bez rozdílu, beze zbytku. Žádné pauzy, tahle kamélie tě ze svých útrob vyplivne až na konci. Nejprve si tě ale prozkoumá, infikuje, rozloží a unese na projížďku tvým podvědomím. Odzbrojí gradovanou úzkostí, vybuchne do sonického hněvu, projdeš s ní noční můrou a když uzná za vhodné, náhle tě prudce probudí a rozplyne se ve tmě. Jsi zase zpátky, ale bude ti chvíli trvat než se s tím vyrovnáš. Je záře... Tečka jako hrom!

Prohlédněte si fotky z akce

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek