Volt

Volt

Rörhät

autor: horovic | 22. 05. 2007, 08:00:28 | návštěv: 3279 | reakcí: 2

Volt. Tohle že sou Germáni? Není to spíš nějaká skrytá buňka ze Seattle? Když si odmyslíte to bublavé chrochtání mezi hrubýma kytarama, je tu grunge. Ten přes hudební kotce by asi řek post-grunge, já říkám proč, proto-grunge. Jenže Volt jdou dál a hloub, míjí starší styly, starou řeku hudby, šahaj tam špinavýma rukama, pořezaní vod strun a semene, v ranách ulpí mnohé, a co se nezakousne, pluje do krve. Někdy tam spadnou a vynoří se v sedmdesátkové psychedelii. Jindy držej v tlamě rudej cár svalu, mávaj a do skonání rytmicky, jenže co je tohle za repetitivní, uhrančivý svinstvo, neví ani Černej.

Jo, ten zpěvák by mohl být potracený Cobainovo dvojče, tučný vejškrab, co řve z onoho světa o pravdě mrtvých. Jeden manekýn, krásně vygajdanej zoufalec, druhý chroptící zkundyhnát, kterej když mluví, padá mu z huby krev, když zpívá, je to stejný. Ale co to blábolím, Kurt přišel s křížem po funuse, na veselce se vytáčej jiní, jen Melvins a nikdo jinej. Na kořeny, trhané kořeny sou napojený Volt, žádný izolant, samej ampér. Pokrevní bratři lyssovitých, elektrikáři stříbrných raket. Pomalej a drtivě.

Sleduj Andrého, teplej proud rány, co zpívá. Pattonova demoverze, menší rozsah, zato syrovina. Překvapuje a rozkrývá barvy postupně, ve Stativ skáče po ostrých kůlech kytar a tmavých jámách bicích, sleduješ a máš ho na dotek. Jenže pak se setmí. Hlas vytváří prostor, ale neukazuje cestu. Domákneš se dálky, zemřeš. Je tu Fantomas, jsou tu Mars Volta, třicet sáhů pod zemí. Kdo si počká, ten si hrábne. Nejkrásnější bývá hluboká.

Žánr: grunge core
Celkový čas: 36:34
Vydavatel: Exile on Mainstream