Pavilon M2

Pavilon M2

Safety About Your Glass Face

autor: Jer_C | 24. 12. 2005, 10:31:16 | návštěv: 3052 | reakcí: 0

Královéhradečtí Pavilon M2 fungují něco přes dva roky a za tu dobu toho stihli docela požehnaně. Pilně koncertovali, nahráli výborný demáč Aquarius a koncem roku 2004 vydali své debutové album. Nazvali jej Safety About Your Glass Face, vydalo jej nezávislé táborské vydavatelství Free Dimension Records a kapela zde na ploše bezmála 40 minut představuje 9 nových skladeb doplněných intrem a outrem.

Po zasněném melancholickém intru, které vás naladí na tu správnou poslechovou vlnu, k vám plynule propluje první skladba Desperate Legacy. Svébytná a originální záležitost, na kterou se bude na české indie-scéně jistě dlouho vzpomínat. Jednoduchá, ale přitom inteligentní melodie, vyhrávky, gradování, typický zastřený zpěv - jak vystřižené z indie-rockové učebnice.

Paviloni rozhodně nejsou záležitostí jedné, dvou hitovek. Kvalita nahrávky je vyrovnaná po celou dobu trvání alba. Po prvních třech skladbách se klidně může stát, že se přistihnete, jak sedíte, zasněně posloucháte a v myšlenkách si plujete někde v oblacích. Melancholie, určitý druh psychedeličnosti, emotivnost - to jsou silné "zbraně" Pavilon M2. Zasněnost se však po čase může změnit v nudu, čehož si je kapela dobře vědomá. Ve skladbách tudíž slyšíme časté zvraty, od melancholických recitací se rychle přeneseme k noisovému kvílení kytar, vše ozvláštněné zajímavými texty, které ještě umocňuje výborný Sejkyho zpěv. Především bych doporučil výbornou skladbu From Exhausted Ministration, která ubíhá v rychlejším tempu a kloubí se v ní všechny ingredience, které jsou pro skupinu typické.

Kapela si taky neodpustila jeden vtípek. Skladba Four Seasons Of The Cube je taková narážka na styl bubnování mnoha "zábavových" ale i jiných kapel - typické monotónní bušení, které určitě znáte třeba od takového Visacího Zámku. Ale skupina se s tímhle žertíkem poprala dobře a i přesto, že se jedná víceméně o parodii, pořád poznáte, že je to hudba Pavilon M2.

Kdo si myslí, že Paviloni jsou nějací hácéčkáři, je na omylu. Album se nese v pomalejším duchu a na mysl přicházejí nejčastěji anglické nezávislé kytarovky. Tisíckrát omleté připodobňování k Radiohead a podobným spolkům mi přijde sice trochu kontraproduktivní, ale pokud to někomu pomůže v tvorbě počátečního obrázku o produkci kapely, tak proč ne. Ale vězte, že se nejedná o nějaké jednoduché napodobování zahraničních vzorů. Pavilon M2 jsou dostatečně osobitým spolkem.

Pokud vás tato skupina alespoň trochu zaujala, určitě navštivte některý z jejich četných koncertů. Ty jsou totiž neskutečně živelné a energické. Pamatuji si, když jsem tuto kapelu viděl poprvé - prakticky jsem nevěděl o co se jedná, ale koncert mě ohromil. Studioví Paviloni jsou sice o poznání klidnější a uhlazenější než na živo, ale i přesto (nebo právě proto) stojí za to si jejich nahrávku obstarat.

Holdujete-li hudebním stylům jako indie-rock, emo, alternativní rock apod. rozhodně doporučuji tenhle spolek nenechat bez povšimnutí. Za poměrně krátkou dobu si u nás vybudoval slušnou reputaci a věci znalí jistě dodají, že po právu. Na konečném soundu má určitě velký podíl i "pan producent" Ondřej Ježek, který má v nezávislé kytarové hudbě co dočinění snad se vším, co se tu za posledních pár let objevilo. A pěkně udělaný digipack je pak pomyslnou třešničkou na dortu.

Jsem moc rád, že u nás vzniká stále více podobných kapel. Svébytná hudba, nezakomplexovaná typickou českou malostí, schopná prorazit i ve světě. O Pavilon M2 určitě ještě uslyšíme!

Žánr: indie-rock
Celkový čas: 38:22