31 Knots

31 Knots

The Days And Nights of Everything Anywhere

autor: maxim horovic | 27. 02. 2007, 14:16:59 | návštěv: 4044 | reakcí: 2

31 Knots jsou neřádi, kteří nevěří na čistotu světa, nevěří na čistotu zvukovou, stylovou ani melodickou. Proto se i jejich „fádnější“ rockové výboje halí do elektronické špíny, znejasnění není make up, ale nutnost, musíš hledat a tlačit na skutečnost, aby se ti odhalila. A úvodní Beauty může polekat, jako by tu řádil zvukový terorista z Warp Records.

Druhá Sanctify se zas houpá mezi zpívankou (dětská zaříkávanka a la Noční můra v Elm Street) a bustrovaným zpěvem, stereotypní, nepříjemné kyvadlo, suchý industriál. Podobně kmitají i jednotlivé skladby mezi sebou, musíte být otevřen indie rockovým chlebíčkům, každý je namazaný jinak. Spojuje je hledání, zastírání skutečných vyznění, vinyl je příliš hladký a přejetý smirkovou rukavicí zní přeci jen líp, melodie jsou sladké, ale aspoň je obtáhni kartáčem, kočka mrká, protisrstí.

Man Become Me vrcholí vypjatým vícehlasem, jasně kámo jsou to zimomriavky, ježatá píseň valící před sebou jemnou melodii a stingovský feeling, zaskočený zuřivým zobákem zpívajícího kytaristy Joe Haegeho. Ten se s chutí pouští na cestu s klávesovými modulacemi, týrá sampler a do unaveně se táhnoucích nelibozvuků vypouští své baladické nože (Hit List Shakes). Nebojí se minimalismu, takže budete mít co dělat s pouhým klávesovým doprovodem (Everything in Letters) nebo minutovou miniaturou, položenou na opakovaném zbustrovaném akordu (The Days And Nights of Lust And Presumption). Nejsou tu pevná pravidla a není nic k dodržování, každý nápad si žádá jinou barvu, jiná myšlenka jinou formičku.

Na své by si mohli přijít i příznivci Modest Mouse (nová deska je na spadnutí), i když ti mi přijdou (jakkoliv jsem vůči nim nekritický) uhlazenější a tradičnější v rockovém nakládání s písničkou. I tak jsou skřeky zpěváků ze stejného telegrafního drátu, elektrika a sdělení.

31 Knots jsou mimořádně přesvědčiví i naživo, byť hrají „jen“ ve třech, vedle Haegeho ještě Jay Winebrenner (basa) a Jay Pellicci (bicí). Na Fluffu předvedli set sice náročnější na poslech (v porovnání s klasickýma mlátičkama), ale vedle hravosti, originality a vůle experimentovat, mají charisma a naléhavost, co si nezadá s HC agresí. Radost z neočekávatelného. Vojáci svědomí. Myšlenka, maso a krev.

Celkový čas: 37:18
Vydavatel: Polyvinyl
  1. Beauty