Kaospilot

Kaospilot

s/t

autor: maxim horovic | 16. 10. 2006, 23:23:58 | návštěv: 4693 | reakcí: 1

Láska na první pohled, čelní náraz, po kterém už jsem nepřestal krvácet. Stokrát roztříštěná lebka palbou jedenácti songů a stokrát rychle přeskládaná maniakálním rubikem uvnitř hlavy. Nevim, kdo tu pilotuje, nevim, kam se letí, nepoznal sem svoji holku, přijde druhá, třetí...

Bylo by zřejmě na místě říct, že pro Kaospilot bylo vymyšleno slovo „mlátička“, ale to by nebylo přesné. Norská hudební skupina Kaospilot je totiž těleso, které vás zmate. Prvotní dojem, onen cílený zvukový útvar, řekněme snad kovové šrotiště rozmetané plastickou trhavinou, je pouze zástěrkou. Zástěrkou pro něhu. Nádherné vlkodaví psice posedlé vzteklinou, bordel plný citlivých dam. (Ty seš kurva krásná – mám ti nastřelit růže do krve, nebo jen obejmout?)

Přímočaré kytarové pasáže i vteřinové líbivé vybrnkávačky, změny tempa, intenzivní vokální nátlak, komíhající se bicí, zástavy a nadechnutí, nové návaly, a hlavně ten nádherně zneklidňující, valivý zvukový mrak, který je stejně nesrozumitelný jako čitelný. Chaos i úplné pochopení. V jedné minutě. Bičující hardcoreová disharmonie lapená klidným souzněním. Křehké násilí. A to i v textech. Politické fakováky obklíčené osobními pochybami a tápáním. (S tebou nikam nejdu, vole, seš nebezpečně existenciální hovado.)

Postavte proti nim další nápadníky. J.R.Ewing jsou zkratkou pro melodický kompromis. Envy uřvané dámy oslavující trash. A Orchid jsou v překladu „ti, kterým cestou došel dech“. Postavte proti nim zrcadlo: schizoidní krasavec, který pátrá, jestli ty vši jsou jeho a proč jsou odrazy věcí tak ostré. Přecitlivělý empatik, tragéd, blouznivec s jasnými vizemi, romantické zvíře, které se vydává ze všech svých zešílevších sil. Kromaňonec v saku.

Žánr: screamo
Celkový čas: 26:07
Rok: 2003