Lilac / Jon La Tash

Lilac / Jon La Tash

Knife / Hearts And Knives

autor: maxim horovic | 10. 10. 2006, 23:19:53 | návštěv: 4269 | reakcí: 0

Písničkáři u nás nejsou příliš zavedení, automatické spojení s táborákovými kytáristy se kdysi chytlo jako krysa do pobřežních kořenů. Jon La Tash a Lilac jsou dobrým příkladem toho, že pár nadšenců cestu našlo. A i když volí dřevnější, syrovější prostředky než například Folk3mail, jejich věci jsou neméně dobré.

Zejména Jon La Tash upomíná Ondřeje Pečenku, vokálně. Doprovází se pouze kytarou, v songu „Pearl“ se ozývá tlukot dřeva, tu a tam zazní další kradmé zvuky. Procítěný projev spolu s pohybem po hmatníku vytvářejí emotivní hladinu, na níž jsou poklidné dálky i vlny napětí. Jeho písně gradují a dobře si je umím představit v podání rockové kapely. Paradoxně nejdál je instrumentální „Spanish Eyes“.

Od Lilaca jsem čekal podobnou lo-fi nakládačku, ovšem živelnější, více „emo“. Nic takového se neděje. První ze tří kousků je instrumentální, náladová vybrnkávačka, Lilac si ověřuje pevnost strun a zkouší, jak nese vzduch. V další „The Sea and Her Name" se do toho opře a překvapí nevšedním, krátce sekaným vokálem, který jako by se chtěl vzdát emocí. (Pravý opak toho, co předvádí expresivní James Harries, v porovnání s Lilacem kýčovitý srdcerváč.) Poslední skladba už je post-rockovou etudou pro kytaru a samply.

Tahle dvojka se hodí na společné "splitko", deska má atmosféru, je pestrá, nabízí více poloh a jasnou představu, co to znamená lo-fi písničkářství. Tady nesejde na studiových možnostech jako spíš na přirozeném vyjádření. Nemá smysl někoho vyzdvihovat, zatím to mám tak, že při poslechu jednoho jsem vždycky na straně druhého. Nemusím si vybírat, jsou tu oba.

Žánr: lo-fi singer/songwriter
Celkový čas: 24:12
    Jon La Tash