Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - RECENZE HUDBA - - - - - - - - -

King Krule

King Krule

The Ooz

autor: Max Švarc | 10. 02. 2018, 15:01:51 | návštěv: 1073 | reakcí: 0

Mladej, smutnej, neklidnej už míň. Z generace devadesátkových kluků ční zrzek kojený Peckhamem jak topol. Větvema paží odkrajuje synkopy leta letoucí, zázračný dítě, poklad mezi jednookými, póza sem, póza tam. The Ooz je čarodějná bezčasím a pochybnými odkazy, z nichž je jazz ještě nejčitelnější.

Chybí mu drive, přímý pohled do očí, ale pod hrdým pihovatým čelem tepe mozek, kde 7/8 rytmy deptají stabilitu, Biscuit Town, dokonale popsaná neuróza z věčného chroupání sušenek. Rýmy banálnější Viana, otevřená flaška na stole, vidíš každý úhel budoucnosti. V příběhu o Locomotive odvazbuje sítí komplikovaných intervalů, čistý zvuk vs bustr. Tekoucí vědomost, funguje. Funguje, stejně jako skloňování. Vzpoura pozpátku, textura vystupující z bláta. Kolo projelo před pár minutami, ještě nás potkává, ještě si troufá znečišťovat. Hrdinská deska. Není těžké uvěřit, že Archie fackuje nácky.

Dum Sufer, zlatá kreditka ukradená Beckovi, přejmenovaná a odevzdaná na policejní stanici kdesi v Grónsku. Fantastická ukázka rytmizace pod vedením tanečního mistra. Bermondsey Bosom, snový skit, předěl k utěšenému pobruku Logos. Někde v těchto místech se nízké už neodloučí od vysokého, padají předsudky, klávesy nemocně temperují, bosanova vede vegetativní lajf. Počkat si na konec nepůjde, hudba se propadá vrstvami možností, síťka kryje minimum mejkapu. Instrumentalizace. Odlehlost. Freejazz. Lonely Blue jako blueprint všeho.

První z kadetních nezastírá volnost hudebního vyznání, obmýšlí volně proplouvající tóny, nekalkuluje. Krása prostřeného vesmírna. Ne tak Emergency Blimp, sfouknutá atmosférickým výbojem srozuměnosti, vítej Čekům.

A Slide In [New Drugs]!

Album se prosmýká bez jednotících provazů linek, jede kdesi mimo drážky, bez zaposlouchání se nevpouští pod povrch vrstevnatých a improvizaci podvolených linek, tónů, zvuků. Vlnobije, vhání, posazuje si polohy do ohybů, kde překvapí tu jako obskurní citace muzikálů, jinde soustavou punkových prvků, přestože výsledkem je pouze zvlčilý RNR škleb Vidual. A přes kaluž chaoticky odsekávaného odzemkového pokračování Half Man Half Shark.

Deska ukrývá prodloužení vyznačené čárou palivové stopy letadla na obale, kadetská vyšší míří za titulní melodií, tolik připomínající prodlouženou ruku 6 Feet Beneath the Moon. Popůlnoční budíček víří v neúnavně synkopizující zrzavé palici, nepřestává se rodit, plynoucí tok hudební řeči nevysychá ani po desítkách minut, v případě dvojalbumu mluvíme o klasice už teď. Na Ostrovech nalezené nadšení strhává.

 

King Krule (uk, XL Recordings/True Panther) vystoupí 14. 2. 2018 v Roxy od 20 h.

Informace

Velký obrázek: titulní strana alba
Žánr: free jazz, bluesrock, triphop, indie rock
Nosič: CD/LP/MP3/kazeta
Celkový čas: 66:14
Rok: 2017
Vydavatel: XL Recordings/True Panther
WWW: https://www.kingkrule.co.uk
Seznam skladeb:

01. Biscuit Town
02. The Locomotive
03. Dum Surfer
04. Slush Puppy
05. Bermondsey Bosom (Left)
06. Logos
07. Sublunary
08. Lonely Blue
09. Cadet Limbo
10. Emergency Blimp
11. Czech One
12. (A Slide In) New Drugs
13. Vidual
14. Bermondsey Bosom (Right)
15. Half Man Half Shark
16. The Cadet Leaps
17. The Ooz
18. Midnight 01 (Deep Sea Diver)
19. La Lune

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek