Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - RECENZE HUDBA - - - - - - - - -

The Horrors

The Horrors

V

autor: Max Švarc | 27. 11. 2017, 09:09:43 | návštěv: 272 | reakcí: 0

Skončit před osmi lety po Primary Colors, nikdo by nepochyboval o odchodu na vrcholu. Krautem a zkresleným zvukem trvale postižená kapela však hledá skulinu v postpostmoderně dál, přičemž většinu orientačních bodů kontroluje juvenalitou hýřící vokalista Faris Badwan.

Tlak si kapela ze Southend-On-Sea nikdy moc nepřipouštěla, což už od počátku jejich prudkého vzestupu fascinovalo nestejným dílem kritika i bláznivého režiséra Chrise Cunninghama. Možná právě proto se strategicky staví na stranu posluchače, který očekává esenciální výluh jejich vazbení, popového pelu a stále proměnlivého zvukového oparu, který si na starost vzala šedá figura současného britpopu Paul Epworth. Taktika vyšla, kapela vylouhovala po odchodu od XL Recordings esenciální suroviny.

Matoucí může být už jen to, že song co song volně přecházejí od moderního rocku k tanečně uvolněným retro pokusům, a přesto není přechod mezi Hologram a Press Enter to Exit výrazněji znatelný. Poznatek: příklon ke krystalickému popu není pouhou avantýrou, což potvrzuje klenutá Point of No Reply, jež po hypnotické, ale syntezovanými polokosmickými zvuky atakované Ghost navodí atmosféru rozpouštění, a to i přes závěrečnou zvukovou mikrodestrukci.

Japonci, kteří v nemálo případech kladou fyzický nosič na domácí oltáříky, se musí tetelit blahem, když kolem nich defiluje průvod symbolizující nepřervatelné pouto s britskou indierockovou odyseou. Harmonizující zvonivost na jedné straně, z té druhé nabízející platformu pro nástupy distorzních pedálů v jejich nejspektakulárnější podobě.

Favorizovat zde jednu věc v celkové stopáži nedává příliš význam, přesto si troufnu oznažit za nejlepší naechovanou, jamajským dubem nasáklou Weighed Down. Kolébavý rytmus a svěží Faridův přednes strhávají z děsivé stopáže směšnou masku a bourají z opačné, těžko představitelné strany cestu ke stopovým MBV inspiracím. Vsadím, co chcete, že takhle už nedokáže psát nikdo.

Poloakustika. Úskalí, se kterým dokáže v alternativně rockovém chlívku (schválně zkuste znovu dát šanci A Moon Shaped Pool od Radiohead) pracovat jen úzký okruh odvážných, muzikálně disponovaných specialistů s podobně nalazenými producenty. Písničkou Gathering se mezi ně řadí tým The Horrors/Epworth.

Dalšími cestami, ve kterých se kompostované nápady z předchozích čtyř desek posouvají do vyšší úrovně LP gamesky, dochází pětice hudebníků zpět na počátek své snahy o originální výraz. Zatímco World Below nevyniká, druhý poloakustický zářez It’s a Good Life baví pozdně letní uvolněností, synth temperováním, nepřeafektovaným životním přesvědčením. Artrock? Ale kdeže, jen pocitová koláž, ve které piano nebojuje s arpeggiem, diplomový song.

Písnička přes několik dekád, a rozhodně ne na první poslech, uzavírá téměř hodinovou stopáž, neskrývajíc ambici tanečního popu pro dospělé. Sen mnohých z raných nulek tedy nebyl chimérou, i když cena, kterou nastiňuje dystopické video Maxe Weilanda, by měla být brána z nadsázkou od Manily až po Pavlohrad, hahaha.

Co dodat, vrstvy leží rozprostřeny jak v barrandovské škále, volbou opakovaného poslechu audiofilové neprohloupí, rozmanité skupiny děti ocení jako soundtrack ke skákání přes švihadlo. The Horrors v poprockovém Panteonu obstojí i přes námitky školometů.

 The Horrors (UK, Wolf Tone) + Mueran Humanos (arg) vystoupí dne 29. 11. 2017 v Futurum Baru v Praze od 20 hodin.

 

Informace

Velký obrázek: titulní strana alba
Žánr: alternativní rock, shoegaze, new wave
Nosič: CD/LP/MP3
Celkový čas: 54:30
Rok: 2017
Vydavatel: Wolf Tone
WWW: http://www.thehorrors.co.uk/
Seznam skladeb:

Hologram
Press Enter To Exit
Machine
Ghost
Point Of No Reply
Weighed Down
Gathering
World Below
It's A Good Life
Something To Remember Me By

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek