Salems's Pot

Salems's Pot

Pronounce This!

autor: Max Švarc | 13. 06. 2017, 11:23:45 | návštěv: 708 | reakcí: 0

Neumět si vybrat a potácet se mezi streetrockovou ležérností The Starlite Desperation až po stonerové výplachy typu Nebula, znamená být opilý hudbou. Modernitu přelakovávají těžké, doomem nasáklé olejové barvy tekoucí po plátně riffového těsta. Tohle se dá prodávat stejně snadno jako vintage kostýmy sedmdesátkových fanatiků béčkovým cosplays, ale když se to líbí, těžko zvrátíte dekadentní obraz sebekarikatur.

Kroužící kytarové postupy v Prenounce This! vyvěrají z pramenu sebevědomí, proto si firmu na r'n'r může založit i banda následovníků hyperbolického vzestupu Ghost.

Zamkněte dcery, hojně propagovali Esgmeq, ovšem v podání maskované družiny ze švédských planin zní varování zlověstněji a psycho obrazce na noční obloze maskují pokoutní návštěvy rituálně problematických míst. Salem's Pot se potácejí jak opilí, mocné kytarové radiace se rozprostírají přes obzor v emblematických řadách, postupně se prolínají a nabízejí pohár poznání, čehož je důkazem dvanáctiminutová Coal Mind.

Výpravy ale nekončí stopováním nerostného bohatství, ale sledováním podkov v So Gone, So Dead. Vše se obrací ve folklor z jiného kontinentu, ale pozor… stále nemluvíme o nepůvodní blbosti, ale o půlcestné záruce potulného písničkářství.

A tečka? Rozervanecké kvílení s rukama v dlaních, které už možná drží strunou od piána uřízlou hlavu. Ta vede poslední lament směrem, který nemá určení ani vyústění. Šest fláků se tak noří do přicházející tmy a rozdává hrstmi jisker ohně, jež neuhasí ani příkrov nových časů. Možná, že jsou slavnější než lecjaká kapela z okruhu Maximum Rockenroll, ovšem v podzemní říši strávili přinejmenším mládí, což posluchače při živém poslechu zatíží jak k pasu uvázaný balvan. Fandím.

SALEM'S POT (SWE, RidingEasy Records) vystoupí společně s Sweeps 04 v klubu 007 Strahov od 19.30 hodin dne 13. 6. 2017.