LU

LU

s/t

autor: Jer_C | 28. 09. 2006, 17:30:23 | návštěv: 4729 | reakcí: 0

Jde vůbec slovy vyjádřit, jaký význam pro mě tahle deska má? LU pro mě byli jako zjevení (zvlášť když si v bookletu přečtu, že deska vznikla ve městě, ve kterém žiju, ve městě, které jsem vždy považoval za naprostý hudební buranov). Zničehonic se tady objevila naprosto osobitá kapela, která vydala svůj debut u (v té době velice slibně se rozvíjejícího) labelu Piper Records a já zůstával jen v němém úžasu. Po Milanu a Nierice přijde tohle. Do třetice všeho dobrého, co na nás asi Láďa vybalí příště, říkal jsem si. Touhle kapelou to pro mě všechno začalo naplno, i když ten vlak byl rozjetý už dříve. Započala cesta do hlubin hudebního (polo)světa, ke kterému jsem vždy podvědomě tíhnul, ale stále jsem si jen matně dokázal představit, že bych mohl být jeho součástí. Přišlo mi to všechno příliš vzdálené, Praha a velké města, u nás chcípl pes. A najednou jsem v tom byl až po uši a uvědomovat jsem si to začal až s odstupem.

Šest skladeb, čtyřicet minut. Písně, které v sobě mají tolik nápadů, že by jiným kapelám bohatě vystačily na dvě alba. Zasněné pasáže naléhavě přechází do rychlejšího tempa, všudypřítomná gradace, vyvrcholení a opětovné sklidnění. Kolikátá že je tohle skladba, třetí? Omyl, pořád ta samá. A tohle se vám stane u každé. Vyzdvihovat jeden dva kousky nemá valný význam, všechno jsou to skvosty, dostatečně osobité samy o sobě. Když řeknu, že Rhonda a Corina jsou mi nejbližší, nemusí to být pro vás nijak důležitá informace. Celek tvoří šperkovnici. Melancholii ji vdechuje parádní digipack imitující kartonový obal. Nálada desky pak dává nenápadně vzpomenout na slavnější "kolegy" Blonde Redhead či dEUS, vlastního invenčního potenciálu mají však LU na rozdávání.

Ano, tohle album je pro mě zásadní. A o nezapomenutelných koncertech téhle sympatické grupy v kopřivnické Noře ani nemluvím. Schovejte se do lepenkové krabice a zaposlouchejte se. Není to skvělý pocit?

Žánr: indie-rock
Nosič: CD digipack
Celkový čas: 39:29