Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - RECENZE HUDBA - - - - - - - - -

Various Artists

Various Artists

4 Woman No Cry

autor: maxim horovic | 24. 09. 2006, 21:48:09 | návštěv: 3921 | reakcí: 0

Kompilace 4 Woman No Cry labelu Monika-Enterprise je z těch, které staví na zajímavém, neotřelém spojení, jsou objevné a navíc sevřeny myšlenkou. Na německé značce Monika-Enterprise našly své místo namátkou Barbara Morgenstern, Robert Lippok nebo Psapp. Ocitáme se na poli experimentální, ale písničkové elektroniky.

Rosario Blefari na své melodické písničky věší každodenní zvuky (kolotočářské kolotání, cyklistický zvonek) a volí další méně líbivé prostředky. Jako by protestovala proti příliš snadnému a očekávatelnému podání. Industriální názvuky, zastřený zpěv nebo naopak vysoko posazený, mírná kakofonie. Nejdále jde v instrumentální „Vidriera Chilena“, kde se zdánlivě náhodně mísí tóny piána s rytmikou a vše obestírají nahodilé, civilní zvuky, vykradená banka filmového zvukaře (připomeňme „kuchyňské“ experimenty Matthew Herberta). Rosario stojí za zavřeným oknem a čeká, co s vámi ambientně pseudojazzová variace udělá.

Tusia Beridze ráda objevuje hlubiny počítačových hudeb. Pohybuje se od sídlištní lidovky přes trip-hopové, ponuré snění, střídá gruzínštinu s angličtinou, aby skončila v click´n´cuts preludiích, napojena na laptopový kardiograf. Často ponořena do zapomenutých hlasů a šumu města.

Hlasovou stylizaci školačky zvolila Eglantine Gouzy. Její podíl je hravější, nečekejte však elektropunkové blbinky. Sice používá netradiční zvuky, z nichž mnohé mohou být analogové, ale je to jiné dítě, s ním si nebude každý hrát. Nikoliv předčasná dospělost, spíš odlišnost. Elektronická skládanka zvuků v přímočarých melodiích využívá zvukomalebnosti francouzštiny, tanec na klaviatuře přízvuku.

Poslední díl alba naplnila Catarina Pratter a proti ostatním působí agresivněji. Hlasově připomíná Načevu, stejně tak její hudba je hůře uchopitelná, tajemná. Skladby vypadají buď jako instrumentální mezihry, které mají výrazný motiv, ne zcela vyčerpaný. Nebo dosahují větší délky a pracují s temným industriálním tónem. Minimal techno i bluesové repetitivní smyčky. Vše vrcholí ve zlověstné biosférické mase.

Ženy nepláčou v Buenos Aires, Paříži, Vídni ani Tbilisi. Sama jazyková odlišnost zpěvaček se do jisté míry stává hudební kvalitou, která okouzlí a naopak vám schází, když se ženy sejdou v „povinné“ angličtině. Jedině s úžasem lze sledovat protínání mimoběžek světa, které jsou hudební, stejně jako nejsou.

Informace

Žánr: elektro-acoustic-world-pop
Nosič: CD
Celkový čas: 43:00
Rok: 2006
Vydavatel: Monika-Enterprise
WWW: http://www.monika-enterprise.de
Seznam skladeb:
  1. Rosario Blefari – Partir y renunciar
  2. Rosario Blefari – Nunca
  3. Rosario Blefari – Melodica
  4. Rosario Blefari – Vidriera Chilena
  5. Tusia Beridze – Gorod
  6. Tusia Beridze – Guet
  7. Tusia Beridze – Wound
  8. Tusia Beridze – Kursaa
  9. Tusia Beridze – Hextension
  10. Tusia Beridze – Late
  11. Eglantine Gouzy – Eglantine Longe
  12. Eglantine Gouzy – Nurse Song
  13. Eglantine Gouzy – 12H12
  14. Eglantine Gouzy – Zone A
  15. Eglantine Gouzy – Boa
  16. Eglantine Gouzy – Y´a pas de mal
  17. Catarina Pratter – Johny Isolaschn
  18. Catarina Pratter – Dreamin of Love
  19. Catarina Pratter – Policeman
  20. Catarina Pratter – Stronger Than Before

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek