Möbius

Möbius

The Magic of Macabre

autor: Tereza Wontová | 30. 08. 2015, 19:56:15 | návštěv: 2700 | reakcí: 0

Když vám kapela na úvod desky předestře song o délce přesahující šestnáct minut, afekt vás nažene do nesprávných dvířek, zkuste spíš hledat souvislosti a původy pohnutek, všimněte si tradice vycházející z dřívější činnosti a rovnou říkám ano, bude náročné tak dlouho udržet pozornost. Protože onanovat nad nádherným obalem přece jenom nejde po celou stopáž alba, tři čtvrtě hodiny v kuse.

Kytara pouští žilou dvěma aparátům naráz, slyšíte tam basu i elektriku, jedna drží druhou, sestry v objetí navlečené do zvuků z nejhutnějších a můžeme rozebírat jestli sludge, funeral nebo doom, ale jsem málo příčetná a příliš zaujatá, abych soudila (a mrhala časem). Pokud si nutně potřebujete udělat značku, nazvala bych to pomalé orání krvavé brázdy do betonu, hlavou napřed. Jsou to vlastně prosté písničky, maso pomleté soukolím repetic, v tom nejsyrovějším stavu, elementárním skupenství. Jejich síla dlí v jednoduchém riffu, napěchovaném zpětnými vazbami táhlejšími než pondělní ráno, s opatrně se měnícím rytmem, kdy nejde ani tak o rozvíjení myšlenky, jako spíš o intuitivní aranžování bobtnající premisy s nasazeným škrtícím kroužkem.

Pětiletá prodleva mezi demem a elpíčkem vedla ke snížení rychlosti, teď to má takový hypnotický drajv, že už se ani nemusíte obtěžovat tahat nohy z medu. Zvuk cizeloval James Plotkin (srdečné pozdravy do Khanate), ostrá čistost se předhání s brunátnou macatostí přímo úměrnou narůstající hlasitosti. Tady se v plné síle projeví trhliny ve vašem vztahu k sebedisciplíně, protože si těžko vystačíte s trpělivým poslechem, když hlava navyklá na všednodenní rychlost není s to najednou zpracovat takovou dávku relativní monotónnosti. Jistě, že by šlo mezi jednotlivými údery kopáku vyžehlit prádlo nebo si depilovat chloupky, ale taky to můžete brát jako mentální cvičení, udržování soustředění se všemi benefity odměn a trestů. Vložení on the Edge of Tartarus, smyčcově leštěné klasiky mezi nahrubo odlité songy je dobrým tahem, pokud vás neuráží stírání hranic a vyhledáváte antipólový dialog, facku i pohlazení. Vypiplaný diy cover lze řadit k letošním nejkrásnějším, červenočerné osidlo umírání laská rudý vinyl uvnitř, dráždivě hranatá erotika, dráždivé smrti blíž. (S laciným patosem se kreslí nejlíp.)

Žánr: sludge metal
Nosič: LP/mp3
Rok: 2015