Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - RECENZE HUDBA - - - - - - - - -

The Mars Volta

The Mars Volta

Amputechture

autor: maxim horovic | 15. 09. 2006, 14:27:58 | návštěv: 4656 | reakcí: 6

Pohrobci, Fénixové nebo vizionáři? Prašť jak uhoď vodu po hladině. Na ní jsi jen ty a tvoje chtění. Není tam žádná jiná planeta, žádné další napětí. Jen iluze společné cesty, víra a šutry zapomnění. The Mars Volta předstupují s třetím albem a nelži, že nejsi zvědavý. Radost budou mít všichni: potměšilci, tripaři i sebemrskači.

Tentokrát není inspirací smrt někoho z kapely či kolem ní, schází jednotící příběh. I když „jednotící“ je dosti odvážné slovo v souvislosti s rozmáchle psychedelickými koncepty TMV. Je tu ovšem společné téma - náboženství. Mimojiné i novinová historka o jeptišce posedlé ďáblem, kterou kněz uvymítal k smrti. A jsou tu opět koncentrované a fantaskní obrazy, podivuhodné metafory. Z nich vychází jedno: šaman rouhačem. Vlastně každý verš je zárodkem nového mýtu, post-moderním apokryfním zlomkem („They Went And Built a Capsule in the Cyanide Pond“).

Ještě podivnější názvy než dříve, v rámci skladby se poprvé dostali přes šestnáctiminutovou hranici. Ocitáte se v blízkosti filmové hudby, ostatně tu si už Rodriguez-Lopéz taky vyzkoušel („A Manual Dexterity: Soundtrack Volume 1“). Klidné, posmutnělé instrumentální pasáže bývají i tu rozbity nečekaným vzepětím, ale noří se do nástrojové kakofonie dechů a přerývaných melodií. Bixler-Zavala je hlasově snad ještě výše než dříve, kytarové vzory jsou zapletenější, rockové halucinogeny šedesátek, Queen i moře hardrockové pěny, zvukové přítmí. K tomu přehršel dechů, všudypřítomné ruce kláves, aranžovaná chemie elektroniky. Na místo divokosti klidná řeka něhy a neznámé tragédie, která se ti vlévá do krve. Další z ohnivých rituálů, kdo je oběť? Počítáš plameny, ale neumíš je dělit masem. Pořádně si přivoň.

Zakřivení vesmíru se koná v úhlavní skladbě Meccamputechture. Slovní hříčka s náboženským podtextem, jsi pohan, tak překládej. Čekal jsi mě? – Ne. Ty jsi tady? Jsi opravdu Bog? Ale proč máš zlomené nohy? – Nejsou zlomené. Teprve dorostou.

Omarův vertikální vokál protíná, páře tě jako břicho dalšího stvořitele. Zvolna opakovaná basová figura vede nahlédnout do hájemství reggae, na dosah je zahrada jejich dubově instrumentálního projektu De Facto. Cestu lemují saxofony a bonga, nesčetných nástrojů orální orgie.

Baladickou „Asilos Magdalena“ provází jen španělky a sílící vícehlasy, zahlušená echy a elektrikou. „Viscera Eyes“ je zplozená z elektronických ruchů, aby se z ní vyklubala asi nejpřímočařejší nášlapná past. Za půlí začíná znovu. Nervní rytmika zůstává, hbitě se na ni roubují kytarové obrazce. Vzepne se vokál, do ticha.

The Mars Volta odcházejí vstříc novému obzoru. Obávám se, že pro lidi to bude příliš pomalé, zdlouhavé a zahleděné dovnitř, než aby se konaly hromadné vdavky, jak tomu bylo u salsa-coreové De Loused In The Comatorium. TMV prošli dvojím očistcem a jsou na cestě do ztracena. Ti, co je zavrhli na Frances the Mute, jen přivřou oči a zaškubou koutky, spokojeni. Ti, co měli pocit, že je následovali i napodruhé, zapochybují. Amputechture je doširoka introvertní, nejste vykoupeni explozivními pasážemi.

Už jsi viděl dlouhý výbuch? Krátkou křeč orgasmu natáhnutou na prádelní šňůru očekávání? Jsi honibrk, nebo artistní stopař? Jak dlouho češeš klitoris jazykem? Vážil jsi ho na patře? Jsi lékař, nebo pacient? Ať tak, nebo onak, vášnivá náklonnost přetrvává.

Informace

Žánr: post-hardcore
Nosič: CD
Celkový čas: 76:27
Rok: 2006
Vydavatel: Universal
WWW: http://www.themarsvolta.com
Seznam skladeb:
  1. Vicarious Atonement
  2. Tetragrammaton
  3. Vermicide
  4. Meccamputechture
  5. Asilos Magdalena
  6. Viscera Eyes
  7. Day of the Baphomets
  8. El Ciervo Vulnerado

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 6
mekoo
11. 04. 2009, 09:49:34
co to meleš o mysli publika ty vocasy????????já na něaký publikum y visoka seru hlavní je hudba a pokud si zaostalej tak to neposlouchej.......a revival YES????poslouchal si vůbec někdy YES???seš něak moc chytrej.

mekoo
18. 06. 2008, 15:51:36
mars volta není skupina pro každýho ale kdo jejich hudbu zná má na ně vlastní názor(pokud ji pochopil).

J Mascis dvacetiletý
17. 09. 2006, 13:14:27
Voe tak jestli znáš mysl publika tak závidím moc - mě právě narostla hlava jenom jedna:/

...
17. 09. 2006, 12:09:05
proste kdokoli si muze myslet, ze sem primitiv a nejsem schopnej skousnou "narocnejsi" hudbu...ale tohle je pro me jen onanie a neprijemnej revival kapely yes...

...
17. 09. 2006, 12:07:10
recenze je stejna jako deska.
plna kecu, bez tahu na branu, jednoduchy sily, ve snaze o mysticko-intelektualni vyzneni se uzavira do sebe a nakonec imploduje aniz by v myslich publika zanechala vaznejsich stop. mam-li zanechat sloh...

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek