Pacino

Pacino

Ne tak daleko EP

autor: Tereza Wontová | 31. 12. 2014, 19:25:36 | návštěv: 5794 | reakcí: 0

S někdejšími dorostenci Edgar Teby (resp. Mendigos) a MMM božany Awberah v rodokmenu aspirují Pacino na horký slezský export, papírově. Bezelstně črtám jímavý kontext - obal nakreslila vycházející výtvarnická hvězda Nikolas Petrlík, tvořící toho času s kytaristou a zároveň zpěvákem kapely tvůrčí komiksové duo, jehož díla lze najít v nejmenovaném hudebním plátku, kde se vehementně angažuje i zdejší milostpán šéfmax. A konec kružnice patří zasvěceným.

Aniž bych myslela na jakékoliv pejorativní vyznění, Pacino hrajou to nejpoctivější indýčko. Nesprosté ve smyslu průhledných oblbovaček, se kterými se potřebujete obtěžovat jen jednou dokud nepřipomenou, že dvacet vám už kdysi bylo a vracet se tam bolí víc než kolik chcete u takového balastu tolerovat. Nejryzejší kytarovka, co se halí do zamyšleného post punku a naznačuje roztěkaný post hardcore v duchu devadesátkových model, evokuje mi to kapely kolem Touch and Go a Sub Popu (namátkově další božani Seam), dávné honění pod peřinou. V rámci českého teritoria lze zamířit mezi De Mood a Or s vědomím, že u čtyřskladbového ep si s tímhle koleduju o pěkných pár na holou.

Kytara se převaluje z melancholického dumání do agresivního lomozu, vypiplaně výrazné motivy, které mají sílu upustit páru pro poskrovnu rozsypané texty, co se ráchají v úsporné existenciální deziluzi zhuštěné do jedné sloky. Radikální introspekce plná efektních jinotajů, filosofické emo (jistě, že přeháním) tlumočené z úlohy smířeného vypravěče, ze kterého nemáte pocit, že by si nejraději hodil mašli, zatím. Dala jsem si je třikrát naživo a pokaždé stačili skončit moment před zastřením pohledu. Mají to v sobě, tu uhrančivou magičnost zemí Slezských.

Žánr: indie
Nosič: mp3
Celkový čas: 13:50