Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - RECENZE HUDBA - - - - - - - - -

Eye for an Eye

Eye for an Eye

The Light Of My Life

autor: Jer_C | 1. 09. 2006, 22:37:55 | návštěv: 3293 | reakcí: 0

Kapela Eye for an Eye pochází z Holic v Čechách, začala působit začátkem milénia a po několika personálních změnách se dnešní sestava ustálila na pětičlenné sestavě Michal Dalecký (kytara, zpěv), Petr Bíbl (kytara), Vlado Hladík (baskytara), Josef Podzimek (bicí) a Jiří Štěpánek (bonga, djembe). Razí vlastní, nikterak objevnou mutaci stylu, na kterém patrně většina z nich vyrostla, v tomto případě seattleský grunge.

The Light of my Life je jejich třetím demáčem a musím říct, že se v rámci možností docela povedl. Skupině sluší odlehčený kytarový rock vycházející z grungeového odkazu. Zpěv nezní špatně, angličtina je na tento typ hudby ta pravá. Zpěvákova výslovnost je však opravdu krkolomná. Vítaná je občasná vsuvka bonga a djembee, skladby to výrazně oživuje.

Eye for an Eye je tím typem kapel, které hrají, protože je to baví, bez žádných větších výhledů na úspěch či uznání. Ale zkouší to. Posílají demáče do různých časáků a webových portálů, hlásí se do všech těch Coca Cola Popstar a podobných pofidérních soutěží, snaha jim upřít nelze.

Když se na to dívám z pohledu člověka pohybujícího se především v hc/punk scéně, kde panuje určitá míra solidarity, vzájemné pomoci a komunikace (i když jsem si vědom zprofanovanosti těch pojmů), trochu se skupinám typu Eye for an Eye podivuju. Zároveň mě to Sysyfovo úsilí malinko irituje.

V hc/punkové subkultuře nadáváme, jak lidi na ty kapely "ze scény" kašlou, že je málo koncertů apod., ale vemte si jaké výhody tahle rodinka poskytuje. Všechno je to vzájemně propojené a poměrně otevřené spolupráci. Kapely, které v rámci žádné "scény" nepůsobí, ani nejsou dostatečně originální na to, aby mohly fungovat jako samostatná jednotka, to mají sakra těžké. My nadáváme na různé vyhledávací soutěže, ale pro tyhle kapely je to mnohdy jediná možnost, jak si zahrát někde jinde, než doma. Tak si říkám, že vlastně můžeme být hrozně vděční za to, co se tady té hromadě lidí, co dělají všechny ty nezávislé distra, labely, ziny, koncerty, ... podařilo vybudovat.

Tohle je pro mě nejsilnější element DIY. Kéž by se tento kouzelný princip rozšířil i mimo subkultury jako je hc/punk nebo tekkno. Eye for an Eye a jim podobní by pak třeba nemuseli hrát jen jako předkapely větších skupin nebo objíždět talentové soutěže. Co myslíte?

Informace

Žánr: post-grunge rock
Nosič: CD
Celkový čas: 39:44
Rok: 2005
Vydavatel: DIY
WWW: http://efae.wz.cz
Seznam skladeb:
  • In
  • Cappucino
  • Oddness
  • Shoot Me
  • John / George
  • Machines from Spain
  • I Don't Know
  • Little Child
  • Island Of Lost Nations
  • Vaše Reakce

    Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

    SPOKOJÍZDA

    spojizda obrázek

    SLOUPEK

    tamas

    Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

    G. M. Tamás

    SUPPORT SONGS

    TLAČENKA

    web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
    spodni obrazek