Unkilled Worker

Unkilled Worker

Season of Doom

autor: Tereza Wontová | 7. 04. 2014, 10:31:53 | návštěv: 4607 | reakcí: 0

Pokud jste kdysi s Faithcollapse přišli o více než pár klidných večerů a jakékoliv iluze dávno zmizely z vašeho ideového rejstříku životních krasohledů, s aktuální deskou Unkilled Worker nejen že se znovu vesele cachtáte ve stejné řece, dokonce si to sami ochotně zdůvodníte i sebemenší chandrou. Říká se, že chybama se člověk učí. Taky se dlouho tvrdilo, že masturbace škodí. A kdyby opakování nebylo plodem vytrvalé tvrdohlavosti, neslinila bych si prsty ukvapenými aforismy. Nepoučitelně sentimentální sklony, flagelantská manýra.

Se Season of Doom jdete po starých stopách nekongruentní spářky podladěné kytary a nonkonformně zakořeněného hlasu, tady můžeme operovat s klerickou paralelou zmítané posedlosti, tady můžete připálit víkendový oběd. Suchopárná zvukomalebnost kytary není z těch prvoplánových lácí, co se svlíknou na požádání, musíte trpělivě čekat, až se sama uvolí, a ani potom nejde o to, kdo s koho, jako spíš o výdrž nelibého pohledu do nastaveného zrcadla. Zatímco pospolitě jednotvárné akordy nesou v konejšivém náručí slova nalomeného života, kde svérázným črtům palčivých momentů schází jakákoliv tajenka, na scenérii přesně načasovaných úderů tónů si znovuprožíváte svá ztemněle nervní dramata, malé velké boje. Toddovým hlasem jste štváni k předobrazu Nicka Cavea, deklamační recitál vystřízlivělé prozřetelnosti, okleštěné od uvazujících rytmů bicích a bloudivých efektů. Na nástrojově olysalém prostranství prvních songů čelíte ostrým šlehům naechované kytary, elektrošoky po vzoru neklidných sól Youngova Dead Mana tady jen důrazněji postrkují k rozpačitému pozorování vlastního svědomí, kdy nejkřehčí detaily zahlédnete v As Judgment Unwinds.

S druhou stranou desky se mění dynamika alba, co píseň, to zvrat, jako všední nálada ženy, snad abyste náhodou nezapomněli udržet vzpínající se pozornost. Nejdřív smyčcově chlácholivé pohlazení ve (When) The Cards Are All Played, to když si chcete myslet, že se vám už nevysmeknou vzdorovité emoce z pevného sevření. Jenže přijde agresivní blues Hell to Pay, neúprosný knokaut a pocit úzkostné zmatenosti na památku. Závěrečný duet Here in the City natahuje smírnou ruku, ale s hebkostí doteku trnete, na co si v sobě zase sáhnete, o které kuří oko zavadíte. Opakovaný poslech jen utvrzuje v přesvědčení, že Season of Doom si s váma vždycky rádo pohraje, nicméně ten nadělaný svinčík uvnitř si už musíte uklidit sami. Jak dlouho vydržíte do další pravidelné revize?