Dat Politics

Dat Politics

Wow Twist

autor: maxim horovic | 24. 08. 2006, 23:23:48 | návštěv: 4005 | reakcí: 3

„What the Fuck is Dat?“ Plyšový pamedvídek, montující na mechovém palouku zásuvku do březového kmínku. Oči nemá pravé a mluví dětským magneťákem.

„What the Fuck is Dat?“ Dat Politics, laptopové trio z Francie, které na jaře vydalo už čtvrtou desku. Název „Wow Twist“ sedí asi jako prase cvičkám. Ale co byste čekali od renomované německé etikety Chicks on Speed, soustředěné na electro výboje s nejrůznějšími přesahy. Datová politika je zamilovaná do primitivních digitálů a aktuálně nám prezentuje svou nejpřístupnější – nejpopovější tvář. A ta je velmi crazy. Asi jako když se sjede pár rodin na nedělní piknik, dospělí šoupnou děcka (Kevin Blechdom, Angie Reed, Max Tundra, Chicks on Speed, Felix Kubin) do pokoje a místo zmrzliny jim dají klávesky a xylofónky. Nikdo na nic nečeká.

A z plyšového bordelu, křiku, naházených maňasů, drcených kindervajec a štěrkadel se linou popové melodie. Příjemné, přítulné, kýčovité. Jenže v tomhle zvukovém podání všechno normální ztrácí svou pravou podstatu a rozpouští se v neskutečném světě fantazie, infikované bezbřehým smyslem pro legraci. No Remorse! I Wanna Play! Je to humor, nebo nemoc?

Nemá smysl hledat nějakou kompoziční originalitu, popěvky těží z neobvyklého podání a vytváření netušených souvislostí. Těžko se vám to bude líbit jen tak napůl. Buď se budete bavit, nebo se k tomu nikdy nevrátíte. Kybernetický zpěv, vzpoura robotků na japonské výstavě úsměvné elektroniky, ruská vajíčka dirigované naspeedovaným duracelem. Rychlá jízda housenkovou dráhou, ze všeho kolem jsou jen barevné fleky, zvedá se vám žaludek a líbí se vám to. So Can You Please! Turn My Brain Off!

Hudební bondáž. Infantilní electro-punk a glitch-pop. Pětiletá holka před zrcadlem, co poprvé šlohla šminky.

Jsou chvíle, kdy mám pocit, že to nechutně hravé osmibitové nadšení je nakažlivé. Taky jsou momenty, kdy na tuhle analfabetickou halekačku musím mít náladu, jinak bych rozmetal kondenzátory. Po shlédnutí Chicks on Speed naživo (Dat Politics jsou v jejich stáji) mě žádné poryvy zlosti nechytají, pochopil jsem a tvářím se jak půlroční nakojenec. Bude vám chvíli trvat, než se proderete zvukovým předivem hračkárny bez vedoucího. Potom budete překvapeni potenciálem přihlouplých melodií a množstvím vtipných spojení. A úžas jen tak nepřejde. Poslední úder od Dat Politics, to je promyšleně psychotropní odpověď na Crazy Froga.

My Toshiba Is Alive.

Album seženete u Starcastic.

Žánr: electro bizarre pop