TRIGGER EFFECT

TRIGGER EFFECT

Escape from Planet Scorpion

autor: waliopondeka roho | 12. 05. 2012, 12:04:51 | návštěv: 2898 | reakcí: 0

Escape from Planet Scorpion a vědeckofantastická tematika světového filmu, šestá a sedmá dekáda, ohromná popularita béčkových kašírek i kinematografické majstrštyky. Metalové kapely holdující vesmírným dobrodružstvím samozřejmě dramatického charakteru a bojového ducha, metafyzika prostoru sem nepatří, spíš kopí osudu a tajemný dech technologické rasy. Pestilence, Hypocrisy a samozřejmě Voivod, klasická heavyride: Judas Priest, Iron Maiden, Helloween, Manowar. Running Wild.

Chris Chelios, Sergio Leone, Mike Hammer, Pat Metheny and Jordan Stall. To je superskupina v hudebním hokeji, ólstár tým nejrychlejších montrealských povalečů v zatím známém vesmíru, a není od věci připomenout kořeny Trigger Effect: „As soon as we got down to the States, we noticed how cheap beer was and we made it our goal to drink 1,000 beers while we were in the States," singer Nick Babeu explains. „We were there from the second of May till the 30th, and we actually got it done in 27 days." Jak se jim líbí u nás?

Dva vály, původně snad natočené k (kanadskému) filmu Lloyd the Conqueror, mají na desetipalci zdánlivě nevyváženou gramáž. Předchozí deska Versitis Maximus (2010) se držela zběsilého punk-metalu a songy se jen stěží dostaly přes dvě minuty, zatímco první strana nové desky nabízí ultimátní edici nazvanou „history of heavy" aneb desetiminutovou projížďku Escape from Planet Scorpion. Baladicky ožralej Ozzy si dává hospodskou páku s projíždějícími mašinisty Hell Pingels, dones mi kurva ještě jednu, než ti z toho udělám kůlničku na loutky, jsem kladivo, jsem master. Videoklipová sekvence: ksicht, kérka, pěst, pobryndaný stůl, vybitá tlama, otevírající se dveře, zastavené úsměvy, zpomalené háro přes celé futra, reklamní úsměv: Dobrý den vespolek, jsem Kristián Novoselič, není tady můj pokrevní bratr David Erik Krol?

L.A.R.P. už představuje to, co umí/umíme nejlépe: desertní metal přetavený do hardrockové fašírky pojídané prizmatem splašeného punkera. Ano, grunge, ostřejší a neubrečený, jestli budeme hledat spřízněné kapely a vynecháme legraci, pojďme čekovat koncerty, které jsme viděli, Doomrider a Coliseum jsou jako bratr slunce a sestra luna, ovšem Trigger Effect neváhají použít irský lidový „nápěv". Punková neurvalost předchozích záseků je pryč, jak dorůstá headbang, jsou riffy majestátnější a vokální klenba delší, sbory početnější. Flétna a Overkill.

„Fanoušci dělají z Metalliky lepší kapelu, než kterou je," psala paní Zámorková v reakci na jejich nedávný začátek celosvětové šňůry v Praze, ale co my s tím, že. Trigger Effect rovná se MONOLITHIC BISON. (Judas Priest se loučili v Pardubicích.) Turbo Machine does not die!

tour čeka:
May 12 sat - Cultburger Picnic, Bystřička
May 13 sun -  Praha @ 007