Coal Train

Coal Train

Carry You on My Shoulders

autor: maxim horovic | 11. 11. 2011, 07:14:47 | návštěv: 2851 | reakcí: 2

Hlavně nebuď osobní, todle dělaj ve fulmůnu, zištné děvky, nečitelné jako Japonky. Miloval jsem This Aint Vegas a to, že najednou nebyli, bylo stejné zklamání jako rychlé únikové strategie Justina Moyera, který mi nejdřív ujel v El Guapo, pak byl najednou v Antelope, a když jsem doběhl i tam, předbíhal se v Supersystem, a i když mi dal šanci s druhou deskou, tu jsem nemiloval. Ale tohle není o Antelope, ani o This Aint Vegas. Pohrobek - není to dějinotvorný termín, něco jako bastard? Láska by se neměla zúžovat jen na živé.

Když Silver Rocket prohlásí, že This Aint Vegas jsou pro ně stejně zásadní kapelou jako Unsane, musíte mít na paměti, že stejně jako vyznávají Dischord, musejí dát na odiv Morriseyho šminku, žádná mince nemá jen dvě strany. This Aint Vegas pěstovali nervní post-punk, drásaný fugaziovskou horečkou, Coal Train jako by chtěli ukázat, že určovat biomechaniku srdce podle trvalého bydliště má svou relevanci, nevím, jak velkou citovou zátěž unesete, severní Anglie. Říkám jen, že místo riffů jsou podrobné tóny a postfolkové melancholie.

Wished out je křehká jako pohnutí spánku Troye von Balthazara, šestiverš na úrovni západní haiku, sevřenost a pochopené srdce s trochou naivity, která se rovná metafyzickému narovnání, musíš zůstat stát a zadívat se na rozlehlost světa a je jedno, jestli se díváš nahoru (měsíc) nebo dolů (nic). Vtipně použitá racionalita verše „it's easy no to lose, I need a taxonomic process to/ classify all of your moods" nechá na chvíli spadnout mikádo vertikál a dušezpytných obrazů, ale finále je neodvratné, někdy je mezi láskou a smířením hranice tenčí než ranní čaj: „I will reach out and grab the moon, hold it in the palm/ of my hand and give it to you." Dušená indiefolková rytmika nechává vyniknout akustickou kytaru a hlavně piano, song, který slouží jako uvolnění mezi rychlejšími kousky, blbec by řekl: ať si taky holky užijou.

Carry You on My Shoulders je pro klučíky, This Aint Vegas patrnější a hlas Richarda Amundsena blíž k tomu kontrastu, který mě vždycky bral, fistule versus podprahový neklid. I tahle skladba má místa, která nabízejí myšlenku nebo zavrhnutí, kompozice nespěchá, natož refrén a prvoplán. Piano? No jéje. Coldplay vs Three Mile Pilot. Proč ne? Protože „versus" je málo. „Events have meaning: can lead to something new." Jsou to něžní chlapi a nosí flanelové košile (vyprané v pervolu), dívají se z výšky a emocionální paletu mají širší než. A nejlepší ze všeho je to téměř neznatelné napětí mezi hudbou a texty, Wished Out je melodicky o něco smutnější, než byste čekali, a Carry You on My Shoulders zase zvládne obsáhnout výšku, z níž se valí pocity, a nekonečnou planinu, které jsou všechna klišé úplně jedno:

I'd like to tell you all my secrets on top of Tunstall hill
make a list of all my favourite songs and put them
down on tape for you