Hassle Hound

Hassle Hound

Limelight Cordial

autor: maxim horovic | 30. 06. 2006, 12:10:40 | návštěv: 3531 | reakcí: 0

Zní to jako kdyby virtuální pastýři opásáni kytarou a houslovým bičíkem vzali KyberAzora a šli na pastvu, jeden na koni, druhý na kole, kolem pasu plechovky a u hlavy předpotopní magneťák. Jeden volá: Hej, Johnny, už jsi dneska zametal vodu? A druhý nato: opičím se až do večera, hned co uválím měsíc, měsíc, měsíc, měsíc, měsíc.

Podivné i povznášející je album Limelight Cordial britského tria zvukových kolážistů Hassle Hound (Ela Orleans, Tony Swain a Mark Vernon). Vychází na progresivním berlínském labelu Staubgold, který vydává experimentální elektroniku stejně jako free jazz (pro představu doporučuji sampler časopisu His Voice 2/2005).

Kakofonie i něha, útržky a dekonstrukce. Rozbitá váza, kdo tohle slepí? Počkej, vemu hadici, to pude samo. Zazpíváš? Žabí jekot ryb, vykradená zvuková banka animovaných seriálů, morgensternovský zvířecí flašinet, dadaistická mozaika. Přichází ve vlnách a když už si myslíte, že se orientujete, spláchne vás nová hra. Orchestrální smyčcové aranžmá, které zapomnělo, o co se má opřít a proto přichází dětské country, puštěné o něco pomaleji. Přetáčení telefonního záznamníku a lidské vzdechy jsou napínavé jako rádio s nedostižně krátkými vlnami. Ale nezavěšujte, jsou tu melodie i to, co z nich zůstalo, hodně slov, která se ztratila v čase, nikoliv navždy. Neklidná dark ambientní ploška a do ní operní zpěv.

Hudba, kterou si můžete interpretovat jak chcete. Sound Art, který vás buď baví svou neobvyklou hravostí, nebo vám pije krev, nemáte se v záplavě schválností a rozleptaných spojů čeho chytit, schází vám ta odkopnutá coura Refrén. Tady nenajdete tradiční písně, spíš tekutý surrealistický slepenec zvuků, jímž prostupují archaicky znějící melodie, nejčastěji vybrnkávané na kytaru. Folk, jeden z mnoha dojmů.

Jsou přirovnávání k The Books a dalším moderním neofolkařům, přidal bych klidně The Avalanches nebo People Like Us. Čerpají ze 60.let, ale zacházejí s tím způsobem současným, experiment neubíjí hravost a totální svobodomyslnost není uměním pro umění. Od několikátého poslechu se mi stává, že slyším z hluchých sluchátek podivné zvuky a kdyby to neznělo naivně, tak bych řekl „známé melodie“. Rozezněl se mi stůl, možná to jde ze zhasnutých beden. Nervové sváry computeru se probudily. Dělám jakože nic.

Album seženete u Starcastic.

Žánr: experimentální elektronika
Celkový čas: 51:13