Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - RECENZE HUDBA - - - - - - - - -

Medulla

Medulla

Encounter

autor: maxim | 2. 08. 2011, 07:24:27 | návštěv: 2716 | reakcí: 0

Málokterá kapela stihne prodělat takový rychlý vývoj k lepšímu, no, to je subjektivnímu, nicméně kupředu, rozvíjení ducha hudby navzdory celkovému ztišení a roztáhnutí křídel, ten druh vývoje, u kterého si skoro zlomíte hlavu, abyste přišli na to proč.

Nejdříve jsem je registroval jako dva kluky s kytarami a nejednou krabičkou a muzika zněla jako nic jiného, zvláštně podmanivé indie s hromádkou funkčně používaných efektů, trochu matematiky a hora citů. Podobně a trochu jinak to před nima dělala Nierika a artistnější a propracovanější LU. Taky spolu hrávají, že. A to jsem si myslel, že to, co předvádějí LU, je u nás zcela bezprecedentní (o, dio). Rozdíl mezi nimi je v tom, že Machetanzova grupa se pohybuje ve stejném levelu křehkosti se složitější instrumentací, ale přitom stejně letmo a přirozeně. Taky mají nápřah refrénu a někde vzadu ten shoegaze/noise feeling, divokou náplavu zvuku. Medulla je na tom jinak, ještě zjemňuje.

Taky poněkud mátla první nahrávka, první verze songu 7 p.m., na albu už jako At square one (7 p.m.). Její tah zůstává, ale v rámci celé desky je tou nejsvižnější. Nejméně typická a pro mě asi nezajímavější, pokud nebudu chtít sjet ještě o patro níže, do snového světa. Medulla časem přibrala vokalistku, ztišila a ubrala ze smyček, přírodní amalgám. Aranžmá ano, chemické spodky možná taky, ale naživo všechny studiové p(b)erličky mizí, zůstává jen folková průzračnost, která nemá nic společného s tím, co se u nás za folk považuje.

Jestliže se do svrchních pater tuzemského popu konečně probojovává Gregory Burian s něžně písničkářskou kapelou Republica of Two, královny ztišené konvence, znamená to, že rádia chtějí zapracovat vkus, nebo už není kde brát. Ale tam, kde Republikáni píšou barevné pohlednice a olizujou anglické známky, mami, teď se chystáme do švédska, mají tam moře klidu a všechno je průzračné jako tampon z tron: legacy, tam Medulla leští dvakrát přeleštěné a ještě pořád na tom nevyskakují puchýře kýče. Chvála subjektivity. (Nahráno v kotelně.)

Související články

LU - s/t
LU - Owes and Vows
Nierika - Poison On Your Spoon
Nierika - Hydroponicum
Nierika - Everyone Is Burning

Informace

Velký obrázek: titulní strana alba
Žánr: indie
Nosič: CD
Celkový čas: 25:10
Rok: 2010
Vydavatel: DIY
WWW: http://bandzone.cz/medulla
Seznam skladeb:
  1. Encounter (intro)
  2. Clouded eyes
  3. At square one (7 p.m.)
  4. Monday
  5. Saturaday afternoon
  6. Nightwalker
  7. Nocturne e-major
  8. Encounter (the end)

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek