Khuda

Khuda

Iecava

autor: Váša | 26. 06. 2011, 14:38:23 | návštěv: 2559 | reakcí: 0

Pro mě osobně je hodně zajímavý sledovat vývoj týhle kapely, kterou si pamatuju od jejich prvního koncertu v Praze na Pankráci, přes demo Stratospherics, další dva pražský koncerty, až po první desku. Na Půl Cestě hrála vcelku nová a naprosto neznámá kapela, za hodně malej peníz a kytaristovi Tomovi (kterej mimochodem tehdy řídil celý turné s luxusní anglickou dodávkou s volantem nalevo) bylo čerstvě devatenáct. Tehdy se právě vytvořilo velký pouto mezi Hluchem a Khuda, který trvá doteď. Od tý doby uplynulo hodně času a z Khuda se stala respektovaná kapela, která pravidelně objíždí Evropu a zdatně sekunduje kapelám jako Red Sparowes, Mono, Russian Circles, City Of Ships nebo Mouth Of The Architect, se kterejma se na svejch turné setkala na podiu.

Khuda ovšem není jen „další" post-rockovou kapelou, se kterejma se teď roztrhl pytel, Khuda je naprosto specifická odrůda s vlastním zvukem a atmosférou. Lidi, který měli to štěstí vidět některej z jejích koncertů v Čechách, jistě věděj, o čem mluvím. Jak Tom, tak bubeník Steve, jsou úžasný hudebníci, který k sobě za tu dobu společnýho hraní neuvěřitelným způsobem přirostli a na jejich tvorbě je to hodně znát. Geniální míchání kytarovejch smyček, který předvádí Tom, Steve skvělým způsobem doplňuje nezaměnitelnou hrou na bicí. Hudbu Khuda si opravdu nespletete, nejen stylem hry, ale vůbec zvukem obou nástrojů. Výsledkem je ohromující celek.

Deskou Iecava se Khuda posunula zas o kousek dál ve svým vývoji. Oproti předchozí Palingenesii má Iecava víc plochejch částí a intenzivních momentů, ve kterejch je větší prostor pro komunikaci mezi jednotlivejma smyčkama. Není zde tolik znát postupná gradace songů, o to víc vás pak překvapí náhlá smrt. Hodně zásadní je pro mě fakt, že věci jsou zahraný opravdu na krev, s maximálním nasazením, o to víc je to znát v podiovým projevu. Intenzita a koncentrace, která ovšem vždycky nechá prostor pro hrubý riffy, který vás spolehlivě rozstřílej na kaši. O mastering nahrávky se postaral Carl Saff (na svědomí má mj. desky Young Widows, OM, Small Brown Bike, Ponytail aj.), LP vydává Prügelprinz records, digitálně a na CD pak Field.

čt 30. 06. 11, 19.30, Strahov 007
THE ESTRANGED (usa)
KHUDA (uk)