The Gentleman Losers

The Gentleman Losers

s/t

autor: Jer_C | 27. 06. 2006, 18:25:35 | návštěv: 5576 | reakcí: 2

Finští bratři The Gentleman Losers mají rádi post-rock, neradi zpívají a hudebním výrazem míří někam do vyklidněného ambientu. Spojte si hudbu královéhradeckých Pavilon M2 s Američany volcano!, seberte jim kvílející kytary, zaškrťte hlasivky a ponořte do elektronického hávu a přece se The Gentleman Losers jen přiblížíte. Těžko škatulkovat. Radši se na to vykašleme, pohodlně se usadíme a necháme se unášet nostalgickým proudem proti proudu času, co říkáte?

Bratří Sam a Ville Kuukka rádi vzpomínají. V jejich hudbě můžeme nalézt zvláštní smutek a opravdu silnou nostalgii, krásně se u toho přemýšlí. Písně vyplňující plochu pěti a více minut, které se pomalu, rozvážně linou dopředu. Sedíte si na loďce a plujete, odraženi od břehu vstříc obzoru, na kterém právě zapadá slunce. Vzdalujete se od pevniny a v myšlenkách přemítáte, co jste kdy udělali špatně, koho jste zklamali a co všechno jste v životě nestihli. Finská jezera jsou chladná a průzračně čistá, není vám dvakrát veselo, bolestné vzpomínky se těžko hojí, ale jste silní, žádná deprese.

Poslední dobou jsem si oblíbil spolky koketující s náladami na pomezí kytarového brnkání a elektroniky. Spolky, které jsou čistě instrumentální a jejichž hudba nemá žádné výraznější rušivé prvky. The Gentleman Losers mají navíc tu výhodu, že jsou podivně hitoví. Struktura písní, jejich melodie, vám budou znít po dohrání alba v hlavě a přesto byste si je nikdy nemohli zabroukat třeba cestou do práce. Jsou jako zvláštní opar, který vás obklopí. Mlhovina, kterou nemůžete uchopit, ale zřetelně cítíte její přítomnost. Poslepu na cestě.

Další zvláštností tohoto alba je jakási magická aura, která se na něm nachází. Při pozorném poslechu vám bude stačit pár zopakování a najednou budete mít nutkání zamyslet se nad nějakou zásadní věcí ve vašem životě, potřebu s ní něco udělat a všechno bude najednou tak jasné, průzračné, vyklidněné a vstřícné. Poděkujte těm sympatickým galantním lůzrům za nápravu.

Album seženete u Starcastic.

Žánr: ambient post-rock
Celkový čas: 49:09