Magneta Lane

Magneta Lane

Dancing With Daggers

autor: Jer_C | 18. 06. 2006, 23:30:04 | návštěv: 3053 | reakcí: 0

Ženské trio Magneta Lane pochází z Kanady a dohromady se dalo v roce 2003. Po singlu "The Constant Lover" loni slečny vyrukovaly s debutovým albem "Dancing With Daggers", o kterém si nyní povíme něco více.

Deska vyšla na kanadském labelu Paper Bag Records, kde kotví mj. i spříznění Toronťané Controller.Controller. Těm se ostatně zvuk kapely blíží asi nejvíc. Odlehčený kytarový indie-rock, zpěvné melodie, jasné vlivy post-punkových veličin a třeba i takových Sonic Youth z období alba Sister.

Koukáte na obal, kde vám pózují tři andílci s culíky a v nabíraných šatech, nevinnost sama. Když se však vaše pohledy setkají, vidíte úlisný výraz a pekelně ohnivou jiskru v očích. Magneta Lane dokáží bez problému zpívat text o průmyslovém znečištění s nenuceně popovým hudebním hávem, jsou schopny rozvinout před vašimi zraky své temné chmury a přitom zářit štěstím jako děti na pouťi. Vzletná elegie o andělech s přelámanými křídly, kteří se řítí do oblak vířivého prachu nadějného zmaru.

Andělsky čistá vize pekla. Do jakého stádia se může vyvinout mysl dítěte, které si ve svém útlém mládí hrávalo v okolí ropných vrtů? Jak jej poznamená zážitek z příjezdu morbidních cirkusáků, na jejichž řetízkovém kolotoči byly místo sedaček uvázáni mrtví koně? A jaký je to asi pocit, vidět hořící pouťové kolo, symbol štěstí a radosti v plamenech zmaru? Navenek je pořád nevinně sladké a rozkošné, jeho oči však dávají tušit, že něco není v pořádku. Podvědomně vybudovaná náklonost k různým zvrácenostem vrcholí rituálním tancem s dýkami v rukou, démoni i jednorožci, všichni spolu. Vadnoucí lilie opodál a ticho. Nesnesitelná lehkost bytí. Klidně se řízni ještě jednou, bude líp...

Album seženete u Starcastic.

Žánr: indie-rock
Celkový čas: 29:50