The Guilty Brothers Experience

The Guilty Brothers Experience

TGBE!

autor: maxim kunděj | 10. 12. 2010, 19:02:48 | návštěv: 2546 | reakcí: 0

The Guilty Brothers Experience jsou z Belgie a kdybych byl zákeřný, řekl bych, že jsou to plagiátoři The Mars Volta. Ale sledujete tu nesrovnalost jo? Mají v názvu o jedno slovo víc, že jo a to není všechno. Těžko byste se na tomhle sajtu dočetli o plagiátorech TMV, protože na tuhle kapelu jsem vysazenej a v tomto případě (jakož i ve všech ostatních) jsem já slovo boga. Konec legrace.

Podobnosti: vysoká, exaltovaná fistule (i s filtry), dlouhé skladby, rafinované onanie, přírodní přístup k muzice, kytarový akcent, prošpikovaný progres rock, změny temp i nálad. Sousedství nesouměřitelných songů: jeden tři minuty, druhý štrykuje třikrát tolik. Názvy songů: nejsou tak zašifrované, ale že by zrovna ukazovaly jasným směrem: Overskies Telegram, Musical Chairs, Roses & rue, ještě tak Hesitation of Icarus.

TGBE rozkrajují tu svoji mramorovanou hudební bábovku pozvolna, babička promine a koza zůstane celá. Post grunge, hard rock, náběhy a la Mars Volta (věděli jste, že se původně měli jmenovat Mars Voltaire?), jen zahřívací kolečka, první deska žeano. Pak složitější dvojkrok, Roses& rue part I i II. Temný ploužák s polodeklamovaným zpěvem a krouživou basou střídá skuhrající Tricky, špinavá kytara a flanelová ždímačka s rozbitou melodií.

A pak už se to střídá rychle, pečlivě a promyšleně, jestliže post-metal je něco za metalem a post-rock ta převařená gulášovka z nikdy neobutých ponožek, tohle je zcela jiná syntéza, o té nebyla řeč. Mars Volta z toho čouhají jen místy, ale navíc: jestli nemáte rádi Bixlera-Zavalu a střapatého Omara, tak TGBE jsou Mars Volta bez všech těch onanií, které vám vždycky vadily. Všechno je tady ne-sprostě sofistikovanější, tu jemnější, tu „ušlechtilejší", jakási podivná směsice mnoha rockových stylů, v jejichž základech dřímá jazzová, heroinová kobra. Ale koho zajímá belgická variace na Mars Volta, která postrádá to hlavní: důraz na vůdce a makabrózní masturbace? Ohohó.

Já jsem zásadně proti: bez pořádné onanie není kvalitního fucku. Co je na tom tak těžkého pochopit? Prostě jako byste... dělali sóju bez masa? Ne, to není ono. Jsme plavci, víme: bez suché přípravy není žádný La Manche, bez pokoušení závratě není Velká příkopová propadlina.