Biblbroxx

Biblbroxx

Mějte se fajn...

autor: Jer_C | 17. 06. 2006, 19:07:17 | návštěv: 3483 | reakcí: 1

Slyšeli jste někdy o brněnské kapele s podivným názvem Biblbroxx? Že ne? Já taky ne a to o sobě můžu tvrdit, že jakž takž přehled mám. Tihle punkoví veteráni, jejichž bubeník Ruda svého času bušil v kapele Vzor 60 a později také v Zeměžluči, hrajou podle všeho už pěknou řádku let. Když mi psal Papagáj, že se tohle CD chystá vydat, měl jsem radost. Říkal, že půjde o klasický český punk model Exploited, navíc s ex-členem Vzoru 60, což je jedna z mých nejoblíbenějších předrevolučních punkových kapel. Teď držím CD v ruce, z nijak zářného obalu na mě koukají tři postarší punkové v klasickém kanady-černé džíny-stahovák-triko Exploited/Misfits stylu. Prolistuju booklet, nacházím zde fotky a texty a zjišťuju, že většina songů pochází z druhé půlky devadesátých let. Vypadá, že tahle banda už vážně hraje pěkně dlouho. Navrch dva covery od Vzoru 60 a novinka "Jiné řešení", rok výroby 2005. Texty dávají tušit, že nepůjde o kdovíjak komplikovanou hudbu, ale to ani nečekám. Uvidíme.

Poslouchám a je to zhruba takové, jak jsem čekal. Jednoduchý přímočarý punk, který zní jako umírněná Zeměžluč. V nijak závratném tempu si chlapi odehrávají svých 13 písní. Textově probírají klasická punková témata (práce, tupost stádovité společnosti, chlast, láska k punku atd.), hudebně se drží základního schématu sloka refrén sloka sólo sborový refrén. Nehledejte zde žádné výrazné melodie, na prvních pár poslechů vám v hlavě žádná píseň (snad kromě hitovky Cesta davem) neutkví. Může za to i zvuk nahrávky, který je dost plochý. Tyhle songy si hold punkové u ohně v masovém měřítku nikdy zpívat nebudou. Dokonce i covery od Vzoru 60 zní bez toho neumětelského chaos zvuku dost nevýrazně. Biblbroxx se zkrátka drží dobře prošlapaných, osvědčených cestiček, nepouští se do žádných experimentů. Vznikla tak nahrávka, která není sice ničím převratná, ve vaší punkotéce by si však své místo najít mohla. Přinejmenším jako personálně zajímavý historický střípek ano.

Žánr: punk
Celkový čas: 39:19
Vydavatel: Papagájův Hlasatel Records