Chris Brokaw & Geoff Farina

Chris Brokaw & Geoff Farina

The Angel’s Message To Me

autor: maxim kunděj | 21. 10. 2010, 21:40:13 | návštěv: 2966 | reakcí: 3

To máte tak: současné internetové texty jsou takové, jaké si zasloužíme, říkají chytráci. Další zase říkají, že je to plevel bez názoru a bez znalostí, absolutně bez kontextu. Jiní, že se to nedá sledovat, protože kde nejsou základy a kde není abeceda, tam není ani slabikářová říkanka. A to je svatá pravda. A já mám rád svaté pravdy. Mám rád i ty pravdy, které ještě svaté nejsou, ale čekají na své svatořečení nebo se tak aspoň tváří. Vůbec nejlepší je, když to říká publicista o publicistovi, i když je mi jasný, že tohle označení už dnes jaksi ztratilo na relevanci, ať už to znamená cokoliv. O čem že to tu vlastně píšu?

Brokawem a Farinou jsem si nejdříve nevěděl vůbec rady, tak vznikla myšlenka: co takhle nechat promluvit hudebního učitele, odborníka? Nikdy jsem na základní uměleckou školu nechodil, ale co když jsem bože o něco přišel? Protože nemám konexe, vyslal jsem tam Loomera, ten je tak tenký, že se všude vleze, něco jako Kluk z plakátu. Je tam mnoho koncertních mistrů, on je zná, takže slovo dalo slovo a vzniklo pár vět.

„Pokud to nahrávali amatéři, tak je to velmi slušné, směs ragtimové, country, trampské - občas bluesové kytary. Pokud to ale jsou profesionální hudebníci a chtějí se aspoň trochu přiblížit podobnému stylu hraní (např. T. Emmanuel ... apod.), je toto CD velmi úsměvné. Je to bez energie, bez výrazného nápadu, JEDNOTVÁRNÉ! Kdyby s tím za mnou přišel student či kamarád, tak je to výborné."

Loomer-vyslanec z toho byl špatnej, ale nám to samozřejmě ukazuje holou pravdu. A nejenom jednu. Hořekoval: „Mě nejvíc popudilo to dělení na profesionály/amatéry," tvářil se nasupeně. To mě až tak netrápí, protože to by mě muselo trápit dělení na tvrdé a měkké jádro, na banány a hrušky nebo na černé a bílé, i když to mě docela trápí. „Pokud nejsi vole diplomovaný specialista, tak se neodvažuj hrábnout do strun." A to zas jo, pokud máš na kytaru, hrabej kam chceš.

Co z toho plyne pro případné návštěvníky pražského koncertu, kteří jsou ještě na vážkách? Že prsit se tím, že Brokaw s Farinou prošli kapelama „jako Karate, Glorytellers, Codeine" a bůhvícoještě, je jen promotérská vějička. Neumí hrát ani jako Luboň Šoula od nás ze Zušky, tak ať jdou do Prčic nebo na Dobešku (to je prej divadlo). Že když už na tu dobešovskou (patří to tam Pavlu Dobešovi?) scénu půjdete, bude to asi pořádná chláma nebo alespoň „velmi úsměvné". Sice to nebude mít žádný drajv, bude to sterilní jako zaštopovaná prdel a celý program bude dost jednotvárný (písnička-pauza-písnička-zase pauza), ale jestli tam půjdete s kámošema, bude to výborné. A hlavní poznání z tohoto odborného exkurzu za rámec DIY scény: Kdyby Brokaw s Farinou byli kámoši se Šoulou, MOHLO TO CELÉ DOPADNOUT ÚPLNĚ JINAK.

Tak co, blbečci, máte to?

Sobota 23. 10. 2010 - Praha - Divadlo Dobeška
Christy And Emily (USA) · Geoff Farina + Chris Brokaw (USA)