Valerian's Future

Valerian's Future

s/t

autor: maxim horovic | 13. 06. 2006, 18:30:47 | návštěv: 4780 | reakcí: 4

Na začátku 90.let konečně i tady zazní ozvěny EBM. Vanessa koketuje s „techno corem“, který zní jako rychlejší disco nasáklé hutnějším zvukem. Valerian´s Future scelují průmyslový závan elektroniky s řezavými kytarami hardcorového ražení a v celkovém vyznění se přibližují spíš ke Gun Dreams. A nekompromisností míří ještě dál. Valerian´s Future za nevelkého zájmu fanoušků i kritiky obrazí kluby po celé republice. A v době už spíše sporadického hraní, roku 2003, vychází jejich bezejmenné album.

Vůdčími členy byli po celou dobu Dalibor Maňas Kaňas, autor převážné většiny textů, hlavní zpěvák-deklamátor (nyní Vítrholc) a Pavel Valerián Pohořelský, zvukový nadšenec-fanatik, z jehož rukou pocházejí nástrojové modulace (nyní Nesselsdorf, Milano). Oba se po dlouhá léta pohybují po „regionálních“ scénách a tvoří většinově nepřijatelné umění.

Bezejmenná deska jako prostor zastavěný zvukem. Texty procházejí nervní bytosti, zmítány okolím stejně jako rozkolísaným, zběsilým nitrem, na povrch prosakují podivné fobie, věci reálné se mísí s těmi surreálnými. V obklíčení expresionistických obrazů, místopis zaplněný bestiemi. Celkové vidění je bolestné a zuřivě raněné.

Podobně vyznívají i texty „milostné“, romantika moderního věku, hrubá poezie a osobní šílenství přelévané do druhého: „čti mi všechno co jsem / pro tebe napsal / řikej mi co říkám / drž hubu a dělej všechno po mně / nakrmím tvůj mozek / švestkovou fantasmagorií / naplním tvůj žaludek / vidlemi na brambory a uhlí“. Láska jako struhadlo. Halucinogenní flashbacky řezané ironií, cynismem i nenávistí.

Dynamická hudba se skládá z mnoha krátkých a intenzivních explozí. Je to jako smirková bouře, bordelizované kytary neznají akustický tón, vymknuté ze svých původních zvuků znějí nabouranou elektřinou, soustruhy. Industriální zvuk příkrého hardcoru, žádná pomalá píseň-jizva. Tři kytary a automatický bubeník, dva hlasy, trochu zpěv a trochu přednes.

Výjimečná je poslední označená skladba, nečekané smíření, elektrické didgeridoo a verš „Bosý Karel spokojen“. Falešné finále. Tím je až skrytý song s číslem 19, epická a na obrazy bohatá kláda. „Sedím na kamenech / chlastám bílej rum / opíchal jsem sochu / na soutoku Labe / má noc je mléčná / mléčná jako bílej rum / jako bílý sperma...“ Kytary jsou pomalejší, proplétají se, místo agrese složitý vzor. Tak by mohla vypadat další deska, která už nevznikne? Snad. Závěrečný song (20) je zahnutý rezavý hřebík, pořádně se zadívejte do té rány.

Jako by Charms vymrdal Trakla. A ten zjeb, co se vylíh, si otevřel láhev a řekl: čtyři psí nohy sou akorát pro tenhle šmajdavej svět, proběhnu se, všechno smrdí ksindlem a močovinou, těch barev a falešnejch pozlátek, samý šméčko a kontrola.

Žánr: noise / ebm / hc
Celkový čas: 54:18
Rok: 2003
Vydavatel: Piper Records
  1. track 1
  2. track 2
  3. track 3
  4. track 4
  5. track 5
  6. track 6
  7. track 7
  8. track 8
  9. track 9
  10. track 10
  11. track 11
  12. track 12
  13. track 13
  14. track 14
  15. track 15
  16. track 16
  17. track 17
  18. track 18

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 4
cyberfucker
3. 06. 2010, 20:40:20

cyberfucker
3. 06. 2010, 20:37:40
kapela je znova aktivni!!!

vlad
15. 06. 2006, 15:39:18
ehmm ... chyba a sranda je , ze ANK puvodne CD slibili, ale pak ho nevydali a s VF´S, tak trosku vyjebali.

vl
14. 06. 2006, 08:43:19
VF´s byli určitě super, víc mě asi brali i v tomhle dřevním období, kdy ještě nepoužívali sampler....A co že mam s dřevním obdobím? No chyba a sranda zároveň je na týhle desce to, že na kazetě vyšla v týhle podobě(asi teda novej master proběhnul...) už v roce 1994!(na CD o tom ovšem není ani slovo..), kapela je jinak už pěknou řadu let neaktivní...A track 19 coby předzvěst dalšího směřování? To je přece coververze "Má noc je mléčná" z první legendární desky Meat House Chicago I.R.A. z roku 1991!! Někdy je dobrý bejt starej...Učit se, učit se, učit se! Poslouchat, poslouchat, poslouchat!