Vladivojna La Chia

Vladivojna La Chia

Tajemství lotopu

autor: maxim horovic | 15. 06. 2010, 17:38:09 | návštěv: 3271 | reakcí: 8

Banana je dočasně zmrazená, ve své době produkovala poměrně zajímavý a bujný crossover, těžící s nezaměnitelné hlasové dispozice Vladivojny. Na začátku milénia začala hrát to, z čeho pak vytěžila maximum přímočařejší a vlezlejší Gaia Mesiah. Rockový feeling a rudá toreadorská imidž jí bylo zjevně málo, ovšem návaznosti zůstávají. Stále potvrzuje vokální originalitu, i když srovnání s Bittovou nebo Kratochvílovou bych bral s rezervou, s Lenkou D. jsme velké kamarádky. Vždycky byla teatrální a koncert byl kabaret pro dospělé, kdybyste měli šprndy utáhnuté hodně nafest, můžu vám na ně zahrát, kolibříci; tady předvádí, že umí i tklivou, něžnou a křehkou.

Vladivojna chce všechno najednou a Tajemství lotopu je multižánrová deska, malé prsa nemusí být nevýhoda a implantáty vhodně podporují čínskou ekonomiku, Vladivojna je přírodní, krásný zabiják, zvláštní zvíře. Různorodá dobře, jen některým číslům nemůžu přijít na chuť, čapkova domácí zvířena peče bábovku progresivním stylem a s tímhle by si neporadil ani Poleno Pohlreich.

Diskotéka, folk, operní újezdy, alternativní poprock. Opravdu, indie folkové písničkářství, české (i anglické) texty a specifická atmosféra, kterou přiživuje smyšleným jazykem, potřeba mystéria už tolik netrčí, album je příjemně neuchopitelné. Ano, momenty, kdy si říkáte Björk, CocoRosie, ale potom kupodivu skončíte v zásuvce a hledáte Missariel Lucie Bílé. Scénická hudba říznutá zlomeným beatem, za chvíli plakát Stromboli. Hudba funguje stejně jako animovaný klip k titulnímu songu, seznamuje nás s postavami cizího světa, celá deska je věnovaná jakémusi kmeni Lotopů (grafické podklady z ruky Vladivojny samé).

Zasvěcení do nové krajiny funguje, a já spíš ocením, jak se Vladivojna umí umírnit a jak obsahu podřizuje formu, jakkoliv je tenhle svět až příliš bohatý, celek necítím a jednotlivosti jsou málo. Každé umírnění chystá nový výbuch, ale teprve rozbíjená rovnováha odhaluje jádro nejvíc.

Žánr: indie pop/folk/alternativa
Celkový čas: 36:43
Vydavatel: EMI
  1. Zahrada
  2. Spirit of love
  3. Blue steel
  4. Tajemství Lotopu
  5. Comin loose
  6. Neznoky
  7. I ll be your flash
  8. So many standing
  9. Tony
  10. Wild secret

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 8
varná konvice
12. 07. 2010, 11:22:37
jestli je vladivojna ostravský underground tak moje prdel je ostravská chlouba

kočipičíč
30. 06. 2010, 20:54:40
maxim: poslechni kočičíčíči to je nařez :)

18. 06. 2010, 19:01:07
naštěstí tu nejsme od toho, abysme se shodli. asi se nebudem dohadovat, že tohle je trochu jinde jak banana a že humbuk okolo se samotnou muzikou nesouvisí, stejně bysme nikam nedošli.

Jakub
18. 06. 2010, 16:34:42
Taky jsem viděl Vladivojnu s Bananou na živo a osobně jsem ji poznal a zajimavé mi to nepřišlo (z nahrávky o to hůř). O to víc je pro mě zaskakující fakt, Maxime, že tys užil právě slovo zajimavé. A to je zajimavé. Každopádně to co se kolem Vladivojny dělo a děje je podle mě jen prázdná, na povrchu formálně blbě vymydlená bublina.
Kdyby opravdu byla zajimavá, tak by mi vůbec nevadilo, že je všude. Pěkný den.

davi_d
18. 06. 2010, 12:00:16
jo samozřejmě beru,že každý podle své chuti(maximovi přijde zajímavá), ale když jsem viděl jí a kapelu banana na živo,tak to byl vážně otřesnej zážitek... Uječená sexistická koza a kapela plná výbornejch uživatelů! svejch nástrojů