Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - RECENZE HUDBA - - - - - - - - -

No Sugar

No Sugar

Bitter Pill

autor: Parus | 2. 06. 2010, 22:35:23 | návštěv: 2472 | reakcí: 0

V Čechách existuje něco jako mezisvět, lehce posunutý schodek (kterým směrem?), na kterém už léta stojí zajímavý osobnosti americký alternativní a experimentální hudby; můžou z něj nevěřícně sledovat místní dění, občas se setkat s obyvatelem jinýho schodku, potkat osudovýho partnera (je tu řeč o hudbě), zabalit to, anebo se osudově a cyklicky, napořád vracet a místní dění nezpochybnitelně měnit a znovuvytvářet. Kromě nedávno Čechy opustivší Beseppy (která udělala dlouhej, ale marnej pokus rozjet scénu v holešovickém Brick Baru) nebo Jorge Boehringera známého pod jménem Core of the Coalman (a rozjíždějícího guerilla aktivitu Black Parachute) člověka hned napadne George Cremaschi.

Jakej je teda úděl neviditelnýho transglobálního experimentátora v srdci Ničeho? Právě ty vazby a spojení: je vidět jenom ve zkratech a přebuzenejch uzlech. No Sugar je spojení George Cremaschiho a Liz Albee z Oaklandu, California. Oba už přebuzujou kontrabas a trumpetu tak dlouho, že pamatujou něco, co se jmenovalo freejazz a v oblasti volný improvizace se účastnili toho nejlepšího (Cecil Taylor, Anthony Braxton, Rova quartet a další kolaborace). V současné tvorbě ale na tenhle vesmír dávají vzpomenout tak, jak to bohatě stačí: v minimalistických replikách, možná sentimentálních citacích a fragmentech. Desce Bitter Pill (2009, vl. náklad), která je v současnosti jediným uceleným a vydaným záznamem této dvojice, dominuje ohýbání analogových drátů. Dominuje ne v tom smyslu, že by to bylo nějaký téma desky nebo že by na sebe upoutávalo veškerou pozornost a požíralo čas digitální stopy, ale v tom smyslu, že zvuk oscilátorů a jiné anologové elektroniky tu má roli zrcadla, kterýmu se chtě nechtě připodobňuje struna, dech i hlas. Černý zrcadlo, které vpíjí do sebe a zase vypouští pomalým pohybem puknutí. Dokonalá vize elastickýho zvuku. Kdo už to zažil nebo slyšel u To Live And Shave in L. A., zažije to tady v krystalický formě, bez elastický politiky slova, ale s ještě intenzivnější prudkostí, protože povědomé věci, kterých se jindy jde chytit, se nadlouho nezastavují (průměr tracků 2-3 minuty).  No Sugar jsou možná první reálný naplnění nejistého odkazu traktátu De Natura Sonorum (1975) italského konkrétisty Bernarda Parmegianiho, v němž ploché, suché a (někdy) ostré útržky hlukové materie urbánního světa a jejich nekonečné kolážování překonala pulzující hmota analogové přírody: oblé, hluboké, lepkavé vejce, hyperbuňka s živým obsahem. (A možná že tu nejsou úplně daleko od hrající kybernetické ruky Matthewa Ostrowského, se kterým Cremaschi funguje v duu KRK).

Na Bitter Pill nečekejte od spojení mužského a ženského, pulsu a dechu, žádné sladké výsledky, miniatura Certain Illusions, která stojí přibližně ve středu nahrávky, hraje sice pseudo-davisovskou notu, ale je to jen jeden z těch „malých vrcholů" pulzujícího vejce, které svůj vnitřek nikdy neukáže. Cremaschi a „Luz Alibi" atakují přepjatými výboji power noisu  a ukázněnou volností... Tady je to přesně na místě. Svítí to a je to barevné, a taky hořké. Zní to jako full stoneless abnormal muffled half uncoordinated mixed metaphysical cracked orange...

PS:  Tahle výjimečná deska bude doufejme k sehnání 4. 6. v Jelení, kde No Sugar hrají společně se Zabloudila.

Související články

Kaspar von Urbach - Selfbondage
Kaspar von Urbach - Last Laugh

Informace

Žánr: free/noise/electronics
Nosič: CDr
Celkový čas: 35:49
Rok: 2009
Vydavatel: DIY
WWW: http://www.myspace.com/nosugar1
Seznam skladeb:
  1. Full Diapason
  2. Stoneless Dates
  3. Abnormal Remedy
  4. Orange, Roughly
  5. Muffled Revelation
  6. Certain Illusions
  7. Half-Credence
  8. n
  9. Uncoordinated Drive-By
  10. Mixed Declension
  11. Metaphysical Considerations
  12. Cracked Batter
  13. Ninety Degrees
  14. Fewer Fears

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek