The Mood & My Dead Cat

The Mood & My Dead Cat

split 7''

autor: cyril kosak | 23. 02. 2010, 10:58:16 | návštěv: 3760 | reakcí: 1

Rukopis. Ne ten, co je zahrabaný v šuplíku a čeká na svou smrt, ale barva košile, ve které chodíš ven. Paříšskej intelektuál? Nejsme vole ve dvacátým stoleti, dneska platí jiné délkové jednotky a tělo lásky musí zůstat oblečený. The Mood jako jistota citového sevření. Indie rock, který neznamená: musíš přivřít voči a představit si, jak si byl citlivý na střední. Zavřený pokoj a zrychlené postavy mají srdeční příhodu, anglický vokál od anglického nepoznáš, za to kombinace kytar a kláves je rovnice o známé. Ne, nejsou to největší hity The Mood, ale nemyslím, že by zrovna tohle měla být lajna. Je u nás hrozně málo kapel, co si dělají věci po svém, snesou řekněme ostrovní měřítko a zároveň nemají strach dělat „křehkou" nebo „vyměklou" rockovou muziku. Napíchnutá aorta potřebuje kyslík. A kromě najazzlých LU jsou tu The Mood. Obemykající melodie a výzvy ke sborovému zpěvu. Silný materiál nepotřebuje berle ani halfpíčbek.

Brněnští My Dead Cat jsou špinavější a taky to solí více zhurta. Neříkám indie rockové emo, spíš se musím kroutit, když chci následovat tuhle kapelu, pohyb musí bejt. Klasická písnička jako přímočará palba, co má sloku, refrén, variaci a vokální osobitost. Zároveň je to načichlé garážovou syrovinou, asi jako když sunshine dělali muziku nejenprolidi, devadesátkové indýčko pro spokojené tlamouny a patky v době, kdy to nebyl in ani out. Vyrovnané songy na vyrovnaném splitku. Ondřej Ježek. A barvy.