Three Mile Pilot

Three Mile Pilot

Planets / Grey Clouds

autor: cyril kosak | 9. 02. 2010, 06:47:34 | návštěv: 3503 | reakcí: 1

Šestá deska Black Heart Procession je nádherná chmura, stepovat v rudém pokoji plném špatného semene a temného nitra vyžaduje jistou grácii, úzkost musí být uvěřitelná a tíha světa taková, aby se ti prohnul hřbet až na zem, to umí. Že Three Mile Pilot zase fungují? Tenhle rok nemůže být mizerný, i kdybychom si konečně připustili, že konec není daleko a optimismus není na místě - utíká jako splašená veverka, navíc je vycpaná a na baterky.

3PM nehrají na tak temnou notu jako BHP, řekli byste indie rock jak vyšitej, výrazné klávesy a táhlá zasmušilost nebo naléhavost, která nedrtí, ale působí. A v porovnání s předchozí tvorbou je dvojpísňový lis Planets zvláštně veselý. Snově taneční, odhlehčený, nezemský. Piáno jak z desky Tori Amos, vokály Smithe a Jenkinse jsou starší a poškrábanější, pomalé kladení jednotlivých tónů a vybrnkávaná kytara, vrstvené zpěvy, všechno má sílu první lásky. Podivná nostalgie, smutnej tanec, mraky se pohybujou jen tak rychle, abys je mohl přečíst a dát zpátky.

Kdybych byl na takový ty srandičky jako „až budeme chtít vyslat do vesmíru zprávu o naší zemi, musíme najít reprezentativní artefakty", řekl bych to rovně. Three Mile Pilot nás sice nevystihujou, ale vesmířani by nás mohli podcenit, jakože máme srdce (nebo něco takového).

Jestli někdo vzpomínal na tuhle kapelu a sáhl po sedmipalci Planets, v duchu listuje kalendářem a hledá novou desku. Nezbývá než dodat: jedině vinylová verze roztočí svět černou radostí.

Nosič: 7"
Celkový čas: 8:30