GAFFA / FIRST FATAL KISS

GAFFA / FIRST FATAL KISS

split 7''

autor: jerzy bajkał | 5. 02. 2010, 07:48:28 | návštěv: 4952 | reakcí: 5

Máme tady dvě ženský tria. Gaffa brousí čtvrtým rokem a před dvěma lety dokonce vyhrála Malou alternativu, předskakovala Gallon Drunk nebo The Death Set. Kytara, piáno a bicí s jedním zpěvem, který když na to přijde, se rozvětví do trojzpěvu, aby řekl: jedna z nás je Kačkala. Stylově převrátily zavedenou škatulku na punk-pop, ale nemyslete na zámořsky vypíglovanou produkci bezva imagemakerů, tohle je minimalistická syrovinka. Jednodušší a ležérní song Otevřeno je v kontrastu se složitějším, zvukově variabilnějším a temnějším songem Prstík, new wave feeling, „úžasný pocity, přes duši něha". Dybbuk a Zuby nehty bez bigbítové rozjuchanosti, ve výrazu chladně exaltovaná  láska žen.

Vídeňská trojka si pohrává s genderovou angažovaností, první polibek je možná osudový, ale taky trochu uslintaný, First Fatal Kiss mají místo kytary basu a taky sázejí na trojzpěv. I jejich dvě písně si nejsou podobné a dojem je ještě primitivnější, domácké ustrojení a analog kláves odkazují  k lo-fi punku a kuchyňskému zvuku. Ne, Micachu and the shapes jsou břinkaví a příliš ostentativní, First Fatal Kiss vedou ke starému punku a skandovanému zpěvu, který nemusí být kandovaný, No boys! No girls! je kolovrátkový punk až na dřeň. A No government! má více poloh, barev i delší vývoj, navíc hlavní vokál se šminkuje jako Nico, sexus se nedá ojebat.

Jako ochutnávka moc dobrý, zajímá mě, jak se rozkládají na delší ploše. Všechno má svůj čas.

Žánr: indie punk-new wave
Nosič: 7''