Lealoo

Lealoo

Period

autor: horovic | 6. 01. 2010, 21:38:24 | návštěv: 7297 | reakcí: 0

Cejchovat pražskou kapelu Lealoo jako „trip-hop" je jako říkat vánočnímu stromku „jolka". Myslí si někdo, že „indie-pop" není „underground"? Nezávislá Lealoo podchytila  zahraniční rádia, která si žádají singl z nové desky:  snad to nebude jen perioda.
Nevím, jak to dělají, jestli tam posílají koresponďáky nebo za granicami mají čas a chuť sledovat naše podzemní výboje, ale po singlu Ocean Trip už sáhla rádia v Německu, Belgii, Itálii, Španělsku a Chille. Ne, nemám pocit, že by šlo hudebně o něco mimořádně originálního, na druhou stranu jsem si nedovolil psát o druhé desce Period před desátým poslechem, každý se vytrácí pomalu a rychle vniká další.
V přítulně krémovém digipacku  je ženská v potřísněných kalhotkách. Jemná indie-elektronika s dívčím vokálkem? Směju se sám sobě. A koukám na fotky „dvorní fotografky" Lucie Michnové, která volí cesty křehčí i krvavě naturální, nahá femína.

Nejdřív musíte přijít na to, jak tuhle kapelu poslouchat, protože vysoké a snivé pasáže naplněné svůdným erosem střídají zvukové labyrinty rozvěšené do dlouhých minut, co vlají jako vypraný podzim, sníh už je cítit ve vzduchu, ale islandské zakletí dlouhých náladotvorných ploch nemá šanci, kde je bosá noha, tam je vyvřelina.

Tvorba Lealoo se dá přirovnat k Narcotic Fields, ale ve hře jsou taky Veena, Khoiba nebo Nierika. Indie-pop rozrušený samply, post-rockem i trip-hopem, melodie hledaná i zavrhovaná, vztlak nastřádané energie i dobrá práce s gradací, zdánlivě nekonečné zvukové zevlování a náhlé, chytlavé melodie i kotva dívčího zpěvu. To znamená post-rockově ambientní krajiny (takřka pětiminutové Intro), jednoznačné hitovky (Refined), dvojznačné hitovky (Ocean Trip), neprvoplánové tracky (mají tendenci se slít do jednoho většího bloku - My favourite place + Heartcore + Voodoo) a variace na temnou „massive attack" strunu (I´m your shadow). A pak závěr - výtečná Noiseless.

Dá se zabloudit v menstruaci? Co je metafora a kde začíná bolest? Nevim ani jedno, ale ne každá krevní příhoda končí v nemocnici, ne každý je ochotný hledat vášeň tam, kde se to nehodí. Mám si být jistý, že průtok sexu není tak jednoduchý nebo že věci mají svůj povrch a skrytou hloubku? O obojím jsem četl a rozhodl jsem se psát pravou rukou. Když milování, tak se vším všudy.

Žánr: post-rock/trip-hop/indie-pop
Celkový čas: 46:03
  1. Intro