TROY VON BALTHAZAR

TROY VON BALTHAZAR

The TVB LP

autor: horovic | 16. 12. 2009, 06:30:50 | návštěv: 3005 | reakcí: 0

Na Chokebore raději zapomeňte, sólová dráha Troye se odehrává na jiné planetě, kdo chce fňukat, ať jde za roh, příznivci neo-folkového nebo jinak přívlastkového písničkářství můžou zůstat, dostanou naloženo, jak to ještě neznají.

Patrick Wolf se ohání hymnickými aranžemi a zachází s patosem, Sufjan Stevens spíš, ale nikdo nenaplňuje křehkost takovym způsobem. Nemluvím o holčičím stýskání nebo dekadentním sebetrýznění, ale o letmých strunách krvavého nitra, o kterých zatím nevíte nebo nechcete.

Hudební matérie je bohatá, žádný vokál a kejtra, plnokrevná kapela, hodně elektriky a aranžérských fintiček, za rovnítkem musí být špinavý výsledek, ne syrový gážový bordel, ale staromódní krajková dečka, co je zašlá minulým stoletím. Piáno v úvodu Sweet Receiver zní jak z předpotopního gramofónu, lo-fi není fejk, ale nutnost, přirození. U téhle skladby je i dobře vidět, s čím si Troy vystačí: pomalé údery do klaviatury a násobený zpěv, jednoduché a čisté.
V následné You could ice skate to this si dokonce přidá i šum, jako bych poslouchal emgetonku na grundigu, je to trochu legrační, používat digitál k vytvoření analogového zvuku, na druhou stranu mi to sedí, netyčí se to jako pozérská manýra, spíš dřevní, pokorná záležitost. Zvláštní šansony s vysoko posazeným vokálem, který nekope do varlat, rozjímá více než dojímá, blues modrý jako noční nebe, posmutnělá a smířená ano, teskná nikoliv, nezahlídnu patos ani uslzenou krávu.

A pak jsou melodie: pomalé a průzračné, tady nic neschováš - císařovy nové šaty? Ale kde, tady zpívá Král. Nenápadný hrdina.

Žánr: songwriter
Nosič: LP/mp3