Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - RECENZE HUDBA - - - - - - - - -

Vanessa

Vanessa

Ave agony

autor: maxim moebius | 15. 12. 2009, 06:55:33 | návštěv: 6413 | reakcí: 8

Don´t fuck me mother? Cokoliv tě napadne. Agresivní elektronika s více plány, na rovinu řikám, že kdyby tam nebyl Papež, měl bych předsudky, jestli tu jde o něco více, než jen o vypočítaný záchvěv mrtvé kapely a zlepšení finanční rozvahy kdysimuzikantů. Já vím, Papež s muzikou nikdy nepřestal a jeho projekty jsou od Vanessy poměrně daleko, Magnetik na míle. Samir Hauser taky nepřestal leštit kozačky, i když jeho kabaretiérské čísla na hraně kýče smrděly, na druhou stranu track Mám v srdci blues a žiju disko mě dostává i s odstupem. Navíc do kapely přibrali Jaroslava Stuchlého, který oprašuje blány v domovské Michael´s Uncle (názory na jejich návrat jsou taky dost protikladné).

Celý návrat Vanessa pojímá velkoryse, napojená na jedničkové komerční vizuální „umělce" vrhá ven krátké klipy, sadomaso fotky s hladkou glazurou vypucovaného digitálu a přeexponované krvavé obrazy, které se úspěšně domáhají vyšokovaných reakcí (stažení promo klipu společností youtube). Týmová práce moderního produktu, kromě muzikantů (posledním do party je „operátor" Jakub Horák a samozřejmě zakladatel Daniel Rodný) tu jsou manažeři, produkční, zvukoví inženýři, designéři, fotografové a další kreativní fuckeři, holly shit.

Nemají problém pověsit na web song z nové desky a  dobře časovat průběžné zprávy o chystané budoucnosti, i koncertní zastávky znepokojují, stále jsou uváděny pouze dvě (manager Víťa Váňa a jeho komunikačně bezchybná Nora production).

Jestliže Rammsteinům stáhli klip, který kapelu prezentoval jako porn & slut, Vanessa má blíže k osmdesátkové elektronice a ne k pouťově hrozivému metalu, Vanessa bolí, když už excentrický klip, tak s krví, prasečí dámou, SM feelingem a horrorovou příchutí.

Frustrující i frustrované texty jsou z těch, které se neserou. Můžu se usmívat nad některými rýmovými spády (hračky-sračky, háívé - přejde), ale celkově a jako vždy to je sbírka mesiášského bajkosloví a sociálně nepříjemných postřehů, které mají hodně daleko k výlevům vychytralého byznysmena a loutkoherce bratra Landy, když Hauser povídá „některý lidi se narodili jen proto / aby mohli / otravovat / jiný", je to přesný a úsečný jako flashback na stokilovou děvku, od které sis nemohl pomoct. Kritici asi budou mluvit o zbytečně afektovanosti a přebuzené stylizaci groteskního šklebu a verš „taková malá mrtvá píča" někoho vytočí, ale k téhle kapele to patří, protože ho umí vyvážit shazovačnou sebereflexí („jsem nakaženej formou / a vyvrženej obsahem"). Nenávistné flusance klasifikovatelné jako xenofobie, misogynství nebo narcistní egoismus ukazují na neustále zraňované a pochybující vědomí, romantické zoufalství říznuté lajnou temného vulgáru.

Texty skvěle sedí k hudbě, zlo vyžaduje údernou notu a když cajdák, musí tě zvalchovat (jeden z nejlepších songů, rockově barový Primitiv), ne-li rozcupovat na kusy (táhlý noisový vál Babylon jako vrchol alba s chutným veršem „Já chodim Žižkovem / co smrdí jako Kalkata"). Nejen tady se ukazuje, proč si nechali výsledný zvuk pohlídat Alexandrem Hacke (E. Neubauten). Třeskuté i atmosférické  EBM, elektronické linky a la Reznor, syrově zlomené beaty evokující rané Prodigy a nebo slizkého Aphex Twina, ale taky řezavé kytarové party a podivné spojnice s Pražským výběrem (sick!), Ropotámo obrácenej naruby, probudil se v  umývárně Saw a místo vtipné žvatlanice má plnou hubu zakyslého semene a všeobecné zloby.

Nekompromisní deska je ještě nabroušenější než předchozí tvorba, pracuje jako motorová gilotina a ty zrůdy v černé kůži tančí na kladině napnuté mezi dvěma píčema, jedna z nich představuje rozervané nitro a ta druhá zrcadlo společnosti, ve kterým se chtivě shlíží. Je tu neodolatelná nausea, ale místo zvracení se zlověstně zpívá.

Informace

Velký obrázek: titulní strana alba
Žánr: EBM (brutal electro)
Nosič: CD
Celkový čas: 54:15
Rok: 2009
Vydavatel: X Production
WWW: http://bandzone.cz/vanessa
Seznam skladeb:
  1. Satanova pomsta
  2. Spolkni ďábla
  3. Ahoj, chcípni
  4. Mukamba
  5. Fízl na spídu
  6. Nechtěná magie
  7. Den kdy jsme ztratili koule
  8. Primitiv
  9. Zrcadla
  10. Melodrama
  11. Smrad z lidí
  12. Babylon

 

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 8
vojta
27. 12. 2009, 10:14:46
muzika je to skvela, nove album nema chybu. Komu se to nelibi, at si polibi prdel.

sorfic
24. 12. 2009, 09:03:36
zdar,řikejte si co chcete - stará dobrá vanessa je tady a je to dobře.

Miko
20. 12. 2009, 22:36:44
jj, včera jsem taky byl a vidím topřesně naopak. zacatek pravda vypadek ale to skoro nikomu nevadilo. melo to gradaci a vypadky jsem samirovi odpustil. stejne jako hafo lidi kolem a i z okruhu mejch znamejch. tesim se do brna.

Stepo
18. 12. 2009, 09:38:58
Vcera jsem byl na tom koncertu, ale....
Nejprve k hudbe. Mi to zni jako hodne spatny mix s utopenym zpevem. Vcera na koncerte jsem pochopil proc. Samir to uz proste nevyzpiva. Cely ten koncert stal za vyliz prdel. Zacatek des bes. Az zahrali nejake starsi vypalovacky typu Jsi Jidas, Jedu do pekla, dostalo to lidi do varu a zacalo se parit, ale to uz Samir nestihal s dechem, takze nechali vsechny trpeli az do poslednich 3 skladeb a pak to utli v nejlepsim. To co pridali na grafice, designu, promo, podle meho ubrali na kvalite hudby.

maxim
18. 12. 2009, 06:35:00
au, to bolí... seš sadistka, stejná jako sámir.

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek