Cloak/Dagger

Cloak/Dagger

We Are

autor: Dav Rodriguez | 18. 09. 2009, 17:16:10 | návštěv: 1841 | reakcí: 0

Není těžký najít tucty novejch kapel, který čerpaj ze zvuku osumdesátkovýho hardcore punku. Ostatně všichni jsme tak trochu odkojený stejným mlíkem, takže v tý záplavě retro punk kapel se člověk může přehrabovat lopatou. Každej taví stejnej směr, skládá riffy tak rychle, jak jen mu to pracky dovolej, ale ne každýmu se do finálního vzorku podaří dostat ten původní neodolatelnej drive.

Cloak/Dagger, čtyřčlenná garage banda z Richmondu - Washington DC, se přihlásili o slovo zhruba dva roky zpátky rozpačitým koncertem na 007. Rozpačitě však vyzněl především ze strany naprosto ledovýho publika, jejich nával byl naopak bezpochyby a dlužno dodat - v palici mi hučelo poměrně dost!

Prvotinu jsem si odnesl domů a průběžně ji pak celý ty dva roky poslouchal. Z mýho úhlu pohledu nemůžu říct, že by Cloak/Dagger nabízeli o moc hutnější látku, než nabízej jejich součastníci Brutal Knights nebo Fucked-Up. Skladby jsou rovný, přímočarý, ale nenajdete tu nic, co byste už neslyšeli. Deska má vynikající zvuk, což je asi její největší deviza. Produkce se ujal heavy magnát Chris Owens (kytara a vokál Lords), kterej jí dodal vše, co si klasická garáž placka žádá. Bicí jsou krásně naprasený, hrajou hodně nahlas, což oceníte především ve vířivejch pasážích, kde údery virblu místy přehluší zbytek. Kytara je bordelózně zfuzzovaná a nádherně sedí ke zkreslenýmu tlustýmu zvuku basy. Co mě trochu sere, je na můj vkus místy až moc jednotvárnej vokál, ale co bych chtěl ty vole.

Skladby jsou pěkně poskládaný a jedna v druhou plynule přechází.  Dočkáte se frenetickýho cvrkotu kytar ala Drive Like Jehu (Bended Knee), melodickejch a přímočarejch pasáží (Runways, Hollywood Hills) ale i noisovýho běsnění v mezihrách, který záhy střídá drtivej dopad nosnýho riffu (New Years Resolution). Za některý refrény by se nemuseli stydět ani Buzzcocks (Walk the Block), jiný nástupy jsou zas, jak kdyby vypadly z b-side nějakýho nevydanýho singlu Minor Threat (Sunburnt Mess). Takže jo - všechny podstatný ingredience tu jsou, na svým místě a v dostatečným množství. Jen ty poměry by místama mohly bejt trochu jinak. Na vítání pondělního rána ale ideál!

Na Cloak/Dagger budete mít možnost narazit 23/9 v klubu Yacht - Brno, kde je podpoří Rivers Run Dry a 24/9 v pražském Chapeau Rouge za asistence noise-rockových Human Steak!

Žánr: garage-punk
Celkový čas: 26:17