Death of Anna Karina

Death of Anna Karina

New Liberalistic Pleasures

autor: maxim horovic | 21. 04. 2006, 17:49:37 | návštěv: 4178 | reakcí: 1

Jak se tak na vás dívám, máte rádi italský ukřičený bajvočka, vzrušujou vás ansámbly co se na pódiu blejskaj jako epileptická chobotnice, poháněná chrámovym walzem automatickýho varhaníka. Jedna víra, žádný bůh. A máte recht, todle je rapl pro vobnažený divoženky a jejich skládačky, co s nima jezděj kolem studánky zapomnění a řikaj si: Kuva, depak je ten mládeneček, depak je muj rozmilej, nohy se mi rozjížděj, blbeček, pomalej a tulivej...

Druhé album milovníků Godarda mírně nabíhá ke klávesovému punku. Ale nijak dramaticky se nepřibližujou k retro-pragmatikům, řičí jinou řečí. Jejich běsivé pasáže jsou živočišné, i vybroušené. A klidnější polohy zas vratké. První deska byla přímočaře hardcorová, krásně uječená. Teď už nejsou tolik violence a scream. Nejsou děti, někdo jim vrátil hračku a zklidnili se, záchvaty zůstaly, ty neléčitelné. Na rozhraní emo nostalgického bordýlku a melodie, screama a zpěvu, kláves s odérem kostelních varhan a kytarových stříkanců.

Přesně ta poloha, co mě rozvzlyká euforickým vztekem. Plnej, silnej, k neutahání a bez slepé myšlenky. Jako by sis sed´ a neviditelný pogo ti rozkopalo židli na padrť, kdo ti vole řikal že máš složit nohy, ani nevotvírej oči, je to hrozně rychlý, takže stejně nic neuvidíš. Odpočinkový, ploužákový pasáže s klávesovým parketem. Pochodový rytmus lámanýho plotu, kulatý kresby analogu z minulýho století. Chvílemi žádnej zpěv, tlukot a láskyplná pěna ksichtu zohaveného neklidným tancem. Poď.

A pak se vynoří Robin (The Cure puštění na 45), někdo mu natrh mordu, koutky má zestehovaný pod uši, ale jako by se tak narodil. Čílí se jak urputnej čokl, nepustí. Pod nohama mu bouchaj klávesový patrony, kolem ostrý kytary. Křepčí o život. Není tam ta lehkovážná, sentimentální nebo vychcaná touha vycucnout post-punkový koktejl na jeden zátah a pak ho žužlat do překousnutí jazyka.

Ke konci rezignují na songy, poletují částice zvuků a setrvačně znějí nástroje, zmírání a hlasy francouzského rádia. Pak instrumentální pochod vyvěrající posmutnělou kytarou a pompézní finále. Další deska v symfonickym hávu, volové!

Album seženete u Starcastic.

Žánr: post-hardcore
Celkový čas: 35:17