Šárek band

Šárek band

Bez textu

autor: horovic | 13. 08. 2009, 08:05:50 | návštěv: 3522 | reakcí: 0

Ondřej Šárek je skladatel, hudební vědec a multiinstrumentalista a jako takový hraje na kytaru, klavír a kontrabas, ačkoliv se specializuje na ukulele a lidové flétny. Fungování Šárek bandu se účastní „pouze" jako skladatel, protože to je alternativa  pro dechy a cello. Vážná hudba značí vážný život? Ale kde...

Šárek bandu hrají už sama jména: Stanislava Adámková, Marek Čmelík, Vítězslav Holata a Jan Špaček, to je písnička sama o sobě, jazykový plenér napůl archaický, stále věčný. Alt sax, tenor sax, baryton sax a violoncello. Až budu velký, zajdu si do divadla na komorní kvarteto, aby mi zahráli něco vášnivého spánku a spravedlivé hudby. Jenže Šárek band nevychází nadarmo na Ears & Wind Records, odkazující na temné spodní vody undergroundu s různými přesahy.

Jalovina hovoří jasnou řečí: slyším cello a myslím na Apocalypticu, saxofony a Už jsme doma, všechno zrychtované salonní seancí při dezertu, ať žijou svaté modely slepých. Je možné, že si budete muset srovnat hlavu, vodičem se stane cello (zní jako bustrovaná kytara) nebo baryton sax, jehož hluboký tón se ujme basové kadence a toku krve. Intenzita se pohybuje podle spojení jednotlivých nástrojů, dramaturgie poklidnějších částí a sborových nástupů desce pomáhá.

Půlminutové skladby i tříminutové, poslední vál s číslem 22 dosahuje téměř deseti minut, aby bylo jasné, že (zlo)zvyk zařadit nakonec kládu hrubší než kanadská borovice jde napříč styly, od elektroniky až k post-metalu.

Jednotlivé kousky si pohrávají s bujaře pochodovými motivy slavnostního charakteru, ale snadno se přehoupnou k letmým saxofonovým létavicím, cello jako zemnící drát a tušení UJD v mezihrách, husté undergroundové příšeří na konci. Od věci není ani v minulosti pohřbený obskurní spolek přátel hlodavců Ženy, který by k těmto skladbám myslim rád udělal vokální linky.

Kdo má otevřené dveře  vesmíru dokořán, ten si najde důvěrné  paže a ví, kam ulehnout, umí pochovat i rozkopnout. Zklidnění je pouze zadrženým vzepětím a bigbít na dechy je stejně možný jako písně pro ztuhlou keramiku. Jedno bez druhého? Cínový vojáček. A migrující varle. Tesklivá serenáda i punková kantiléna.

Žánr: alternativa
Celkový čas: 52:19
Vydavatel: Ears & Wind Records