DAT

DAT

EP

autor: maxim hrobovitz | 6. 07. 2009, 21:57:25 | návštěv: 3012 | reakcí: 3

DAT
stojí někde mezi Tremolo a Murky Ajar, melancholičtější a zvláštně něžní, rozechvělí jako tropickej vzduch na prahu dvou teplotních pásem, bouřka, která nezačne. Možná je to tím, že otěže třímá Martin z bývalých Non-Swimming Poetry a Bejbiš (rovněž N-SP) drží na uzdě svoji shoe-fucking-gaze bloody, čeká v závětří, hobluje pomalu a důkladně, jen jako by chtěl obtáhnout cizí holku niveou, ve vší prvopočestnosti.

Nejnověji nahrané skladby tvoří třípísňové ípko, eponymní. Bejbiš sice uhnul do nové kapely v galaxii MMM (Murky Ajar), ale na chodu DAT se to projevilo leda zvýšenou aktivitou. Úvodní track Tremolo odkazuje k ranějším Sonic Youth, syrové a hledavé, napuštěný papír chutná na jazyku jako smirek, i když se rozpustí, chci být tvůj pes, ale nesmíš kousat. Dvojka 79 zas připomíná prouzovský post-punk, jen vokál je zasněný, androgynní Thursten Gordon. A poslední Yr. capital of south korea je lehčí než letní přeháňka na rozpáleném asfaltu, malí parchanti si hrajou s mrtvou kachnou a příště sejmou čápa, ale čas je zpomalený a šedesát ve stínu znamená zastřenou bustrovanou kytaru a ležérně vršené figury, co se utahujou kolem odpařovaného vokálu.

Indie-noisové kytarové kapely se u nás moc nenosí, kde není konkurence, může být kvalita. DAT jako hotová kapela.

Žánr: indie
Nosič: CD-r/mp3