Vialka

Vialka

Succes Planetaire International

autor: maxim horovic | 16. 06. 2009, 07:30:59 | návštěv: 3006 | reakcí: 1

Hned první krok Premiers pas nadělí lekci z rozmanitosti a hravé muzikálnosti, budeš plivat jména: Gogol Bordello, Iva Bittová, Už jsme doma, Sabot, The Ex. Divoká alternativa? Vezmi za kliku a pozvi své africké přátelé, co po svém jódlujou a o tangu si nechávají snít, vášnivém. Africká hudba jako jedna z hlavních inspirací, od opojné Dutar až k rituální Always Against.

Duchem a přístupem k hraní a vydávání muziky punk, hudebně je to nekonečné rozpažení. Jestli se o nich mluvilo jako o kabaretním folk-punku a tahle devíza jim nadále zůstává, jsou tu i lidovky, se kterými nezachází bestiálně. Tradicionál Good Riddance evokuje domorodou hudbu Zimbabwe, včetně hry na mbiru, a jde spíš o ponor a poctu, s veselým nadhledem. To už není případ posledního tracku Hole in the Bucket, který sice naoko přehrává známý popěvek, ale v ložnici písničky si to syrově drhne na kytaru Eric Boros, jako by jedna překrývala druhou, tapeloop za zdí. Všemu vévodí rozverná Marylise Frecheville (bicí a zpěv), stěží zachytitelná na jednom místě.

Jinou polohu představují kamenité koberce rytmiky, do níž se zapojují další nástroje, dojem velké kapely není od věci, stejně jako představa koncertu ve dvou, maso je syrové na desce stolu a před tlakáčem, na typu nesejde. Aluze na obecně známé  popěvky z celé zemlje jsou jen posledním pohlazením, jako když všechno vychází, souhra je bezvadná a slova sedí za sebou v několikerém propojení, zavýsknutí.
Rozjařenou jízdu bicích a kytary na post-moderním povoze provázejí echované zpěvy, tu zasekávané riffy, tam letnička flétny, tempa jdou zdánlivě proti sobě, fugou se slívaj do hřmotné písně nesekané stráně, stejně bujaré jako nevázanost smělých. Na punkery moc složité, na world chart music moc odvážné a eklektické. Kam s tím? Kamkoliv, kde je otevřeno: Dual Plover is a pioneering independent Australian record label.

Žánr: world-punk-folk
Nosič: CD/FLAC
Celkový čas: 31:38