Narcotic Fields

Narcotic Fields

Erase

autor: brůno cremer | 16. 05. 2009, 07:04:21 | návštěv: 3071 | reakcí: 0

Nejen protože Erase vychází ve stejný čas jako třetí deska Nieriky nabízí se srovnání. Z triphopu obě vyšly a i když Narcotic Fields sami uvádějí tenhle styl jako inspirativní a průkazný pro svou hudbu, pozornějším poslechem triphop sedá ke dnu a vzhůru vystřeluje notná dávka indie rockové pompéznosti. Přítulnější a popovější, skladebně konzervativnější, více sází na přednosti vokalistky, Nierika je celistvá. Jedno tělo jedna duše zní dost hluše, protnutí průsečíkem.

Narcotic Fields nejsou tak kytaroví, elektronika vede, nejen beaty a basový brum, ale efekty, aranže, libohrátky, imitace didgeridoo, filmové křoví a náznak stěn. Takže než dojde k vokálu, rozmachu nástrojů a refrénu, můžete před sebou vidět Massive AttackTribal Drift, taky Orbital zkoušející prodigyovský breakbeat přetavit do minimalu, ale též se překvapeně ohlédnete po new wave (age) synthi rocku (sic!) v songu In Side.

A tady může ostražitému indie rockerovi (jestli někdo takový u nás vůbec existuje) naskočit husina, emocionální vlna a hluk hudby je víc než cokoliv jiného okázalý, NF na tuhle notu evidentně hrají. Teď je otázka, nakolik jde o regulérní výrazový prostředek a nakolik o snahu hrábnout ti do kalhot a tvářit se jako spolucestující přes uličku.

Všechno funguje jak má: potemnělá mrazivost v kontrastu k osobitému, hebce animálnímu zpěvu (charisma je synonymum nebezpečné krásy, které se obáváme, pojď prosím blíž), vysoký val elektroniky a za ní vojáci s živou palbou nástrojů. Naznačená depresivnost se vždycky rozpustí v rockové rozmáchlosti, která je příjemnější naživo. Ne, nic podezřelého, všechno je v pořádku, tančím proti zrcadlu popu a jen před ním to má smysl.

Erase je jako příslib, protože tahle kapela, pokud se nebude chtít stát rádiovkou pro nikoho, bude lepší. Narcotic Fields nejsou ponorně zahledění do vlastní pomalosti (Khoiba) ani hledající v zákrutách nového (EOST), hledají svoji polohu a jsou víceméně přesvědčiví. Ještě chvíli budou zkoušet, ale pak to přijde. Snad.

Žánr: indie-trip-pop
Celkový čas: 61:32
Vydavatel: Indies Records