Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - RECENZE HUDBA - - - - - - - - -

Gavora

Gavora

Healing the Sick

autor: maxim horovic | 31. 03. 2006, 14:14:06 | návštěv: 4633 | reakcí: 0

V našich městských lánech ojedinělý elektronický projekt Gavora se složil před šesti lety v Blansku. Ruský vyznavač sampleru Andrej Gorodkov, podobně založený Aleš Petržela, později ještě Petr Konečný. Samplery, syntezátory, mašiny. Zvukově vrostli do industriálu a EBM deváté dekády minulého století, ale to vám překážet nebude. Jak by mohlo v době, která se ošívá spalničkami retra, navíc když cesta Gavory je klikatější.

Řekl bych, že první dva songy vás zahřejou, kdyby to nevypadalo na spad galaktického šrotu, který před sebou žene temně šedý smog. Zvuky, jako kdyby někdo natrhnul oblohu. Dobrý den, mám tady pro vás slušivé lobotomické čelenky, které vás snadno přesvědčí o tom, že už teď jste z větší části stroj. – Kurva, brácho, nepanikař, to je jen hra, importovanej sen, co sem koupil za včerejší bakšiš! – Mami, vyjde ještě někdy sluníčko?. – Tohle sem přeci nemoh´ zapomenout ... .

Gavora nesází tolik na rytmus jako někdejší vlna elektro-industriálních kapel (Skinny Puppy, Front 242), jejich pohled je rozostřený. Crystal Method jako flashback. Produkce Warp Records, Autechre nebo i Aphex Twin. A směřují dál k techno ambientu. Ovšem jako neustálý strojový puls, buchar se může ztišit, nikoli přestat. Než se ponoříte do pomalého tempa naskládaných zvukových ploch, ještě než usedne prach, je tu nový průmyslově noisový zával, provázený cizorodým šeptáním a tříštěnými rytmy a poraněným křikem.

A tak dále: krajina předělaná na ocelárnu, akustické svářečky, všude velký čerstvý karburátory, čekaj. Chlad i agrese. Útočné elektro i hledačské hrátky, neprostupná atmosféra. Personifikace zvuků na úrovni biomechanických bestií, co ti rozmetaj tělo do úlomků a vzápětí složí do téměř stejný stavby molekul, něco je jinak. Robotická mlha, která se rozpíná a smršťuje. Horečnaté a těkající vědomí plné strachu, kolem zbustrované televizní zrnění, stroboskop, škubání matrixu a čirá tma, co se rozpadá do kovových zvuků a odcizených křečí.

Vymrštěni do éteru jste prosáknutí černou dírou do další gravidní jámy. Krátké ticho, zvuk se rodí kvapně a do široka. Mami, jak se budu menovat? – Rosteš nějak rychle...

Informace

Žánr: EBM/dark ambient
Nosič: CD
Celkový čas: 48:42
Rok: 2004
Vydavatel: Piper Records
WWW: http://www.gavora.cz
Seznam skladeb:
  1. It
  2. Pieces
  3. Bright Star
  4. Residue
  5. Reason
  6. Could Be
  7. Within?
  8. That Hole
  9. Go

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek