Kohoutek vs Jonestown

Kohoutek vs Jonestown

split EP

autor: maxim ahanes | 26. 04. 2009, 07:49:56 | návštěv: 3753 | reakcí: 0

V jednu dobu vycházejí dva vinyly v lisovně Phobia Records, asfaltová rehabilitace pokračuje a sedmipalce vládnou. Kladenská scéna? Stylový černobílý přebal bude svým industriálním laděním dělat dobře fanouškům z Mostu nebo Ostravy, uvnitř texty a část z výtěžku jde na Antifašistickou akci. Promakané ze všech stran.

Nazvat grindovou kapelu jménem Kohoutek, to je jako by se gore spolek jmenoval Vajíčko. Ovšem s gore nemá Kohoutek nic společného, tady jde o angažované hardcore, společenskej maras světa a jeho tvrdá reflexe. Pět futer na sedmipalci, to je dost, ale Kohoutek z grindu vybíhají směrem ke crustu a hardcore stejně jako k deregulovanému fastu, grindový chrčák provázejí hrubosrsté hard rockové riffy. Brutální bicí, řev a chaotická souhra kytar mi dělají dobře, rovněž občasná deathová manýra zpěvu a velmi chutné, grindově výplachové pasáže. V kombinaci s jasnými metalovými riffy tu máme nápaditou kolekci balancující mezi styly, srdečný výpad. „Podminovaná zem, to je dnešní Laos.“ Masakr.

To druhá strana Jonestown je útočná crustová valcha, beru si tvý tělo a vostrouhám ho tady do strouhy, zůstane jen krev, proč nekřičíš? Dva strhující vály, první My Life kratší, violence rokenrol hrubý jak stokilová pradlena, dvě kytary roztáčí zběsilý kolotoč osmitaktového motoru, zvláštně utopený ječák do hluboka je tím pravým majákem nad industriálním mořem opuštěné zbrojovky. Ale teprve druhý What a wonderfull world ukáže záběr. Apokalyptický text plný zoufalého volání a plíživého nihilismu doprovází skvělý punkový riff, který připomíná staré české kapely. Kolem něj se ale zvedá prach a vrtulník kytar, zdobné variace i táhlá siréna, zvonivé bicí metaj kozelce a je třeba se přepnout na vyšší rychlost, abys stihl pohyb. Ne, do grindu to má daleko, ale Victims se tímhle vzorkem klidně vyrovnají. Malignant Tumour jsou zábavní, Jonestown výbušní a stravující. Neříkám, co je víc...

Žánr: hardcore-grind-crust
Nosič: 7" EP
Celkový čas: 09:41