Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - RECENZE HUDBA - - - - - - - - -

Beehoover

Beehoover

Heavy Zooo

autor: maximho | 17. 04. 2009, 05:29:08 | návštěv: 4046 | reakcí: 1

Hrajeme ve dvou: Nejsme z toho urvaní, ale není to náš problém... Dá se ve dvou zplodit hlučná rocková deska, to čemu se říká: zvířata opustila zahradu a jdou pustošit urban? Bestiální dvoujádrový procesor Beehoover přede přesně, bouře ve sklenici plodový vody.

První demo 2004, o rok pozděj další. Debutová The Sun Behind the Dustbin (2007) se nesla v duchu rozlehlejšího epic metalu, o kterém se zadumaní vyjadřovali jako o „stoner-doom-rocku“ (kurva sic!). Proti nové desce používali delší hudební celky a hutnější post-rockové klády, zvukově se prezentovali trochu utopenými, kovovými bicími, které upřednostňovaly vedoucí basu. Není to špatná deska, ale Heavy Zooo je výš o třídu s maturitou.

Zvuk zmohutněl jako když do zemědělskýho sila zavřeš několik terénních motorek a přilepíš si blánu ucha na plášť. Když přijde úchvatná Pain Power (ne, zlato, bolest je sestra něhy) s art rockovými finesami, minimalistickou klávesovou linkou, obtáhneš si základní ohbí těla a zařveš do ložnic. Tady už se mrdaj božstva, noise rock je překonanou záležitostí a hard rock srostl s metalovýma větvema do jedinýho kmene. 

Irön Horse je jen meziherní kobyla, ale Esophagus Overdrive tě rozkrojí jako vajíčko do pomazánky, na drobný kousky. Hardcorový nástup s nezvykle agresivním řevem germánů, basa se rovná kytaře a zvuk už není co býval, zklidnění je dočasné asi jako dítě u silnice: doleva, doprava a doleva. Pak řezavý plechový zvuk bustrovaných lan, hltej svině plnej jícen. 

Chvějivě baladická Spirit & Crown už jde nepokrytě do Flojdů, psychedelie echa a metliček, vyprávěná. Tady můžeme klidně mluvit o doom kovu, ale dávkování je přimalé a změny časté, post-metal. Sedmiminutovou kládu beru za svou, když je duch za babku a nesmrdí pajcovaným chlastem a éterickou bohovědou.
Trocha ambient metalu a doom terasa, ale navíjecí motor se jmenuje noise-rock, jestli chcete tak někde mezi Kyuss, Faith No More, Boris a Dÿse, s vědomím veškeré marnosti, kterou s sebou taková pochybná klasifikace nese. Jenže co dělat, když Ingmar Petersen (basa, vokál) a Claus-Peter Hamisch (bicí, vokál) jsou stoner rocková hovězina, postřelená vlastním talentem a melodické vzepětí se střídaj se syrovou tlučkou prametalu? 

Hovno, leda jít za head-bangera na společný raut s Wino, Insanií a Gnu. I když mám rád všechny chody týdle hostiny, Beehoover bych nejraděj...

Wino (USA, Southern Lord)
Insania (CZ, Redblack)
Gnu (CZ, Redblack)
Beehoover (DE, Exile On Mainstream)

Praha - Matrix, 20. dubna, start ve 20.00

Informace

Velký obrázek: titulní strana alba
Žánr: noise-art-rock
Nosič: CD
Celkový čas: 51:22
Rok: 2008
Vydavatel: Exile On Mainstream
WWW: http://www.beehoover.com
Seznam skladeb:

Solitude in bloom
Heavy zooo
Pain power
Irön horse
Esophagus overdrive
Spirit & crown
My funeral procession
I desert
Dance like a volcano
Stanislav petrov

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 1
flames
21. 05. 2009, 14:36:55
Hrozně fajn živelná záležitost. Žádná zběsilá mlátička sypačka, ale inteligentní zuřivost. Musím říct, že dojem z živého vystoupení byl trochu někde jinde, ale vzhledem k množství efektů je to pochopitelné a dalo se čekat. Super!

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek