Hary a hadi

Hary a hadi

Kontrolní žeh

autor: horovous | 14. 04. 2009, 10:47:11 | návštěv: 4022 | reakcí: 1

Je to jako výjev ze Ztracených hochů (pandán k porno-komiksu Ztracené dívky): chlapec sedí a fouká do naběhlé hadice rozkroku, kolem tančí hadi, omámeni uhrančivou hudbou podvečerní touhy, kdy hlas města utichá a nadechuje se k večernímu pohybu.

Rád bych řekl androš, jenže ne tak docela. Tohle není savice do osmdesátkové alternativy a pokud jo, tak jen mimochodem, chlapi potřebujou řezat do živýho, vedle kontextu je výser a tlama hladová si počká na příchod masa. Hard rockové šlahouny, ta stará honitba, ověnčená noise rockovými riffy, metalové mávnutí do strun, do zdi klišé. Nade vším ale stojí zpěv, který muziku tahá zpátky do těch civilně makabrózních obrazů včerejší alternativy. Nemůže moc vysoko a nemůže moc nízko, když zatlačí na pilu, tak vypleští bulvy, zpátky jedině bembintonovou pálkou.

Říkám: tohle jsou komplimenty. Na tuhle živou stylovou hranici u nás moc kapel není, podobně se chvějou Social Party, ale ti mají jemnější vokál a schází jim tuhnoucí beton heavy riffů, kterej nejlíp cítí chlapi, co maj chlupy delší než rukáv.

Dryjáčnická alternativa našlehaná do pěny, jsou tu punkové vypalovačky (nežer bože blízko Tří sester – song 4x4), ale dotkneš se někdejších bijců Piráti 44, zvuku a postupů Silver Rocket (hrajou na dvě basy; Nadoraz), ale proti tomu i pubrockových povalečů Echt! (Šnek). Nádavkem něco posmutnělého post-punku (skvělá Tanec v mači) nebo dunajovské baladiky (Situm).

Alternativní kapely mívaj dobré a nedhadnutelné texty, brojí a angažujou, ale nikdy v prvním plánu a nikdy jen o jednom. Složitější obrazy a paradoxy, mírně vulgarismů a celkově to archaické jebání s jazykem, slovosled sleduje myšlenku, i kdyby ji měl přehodit jako zaoranej hnůj. Přechodník následuje argot a „starý nože na ochutnání jsou výser sám“. A stejně jako se mánička bratří se zpětnou vazbou, tak se anglismus pase na staré češtině. Kdo ví, může cokoliv.

Žánr: alternativa
Celkový čas: 28:01
Vydavatel: Schnorrer Rec