Už Jsme Doma

Už Jsme Doma

Live Vancouver 1997

autor: Jer_C | 25. 03. 2006, 15:54:01 | návštěv: 4183 | reakcí: 2

Hned úvodem malé varování. Tahle recenze dost možná sklouzne k nekritickému obdivu. Už jsme doma jsou totiž má srdcovka. A to i přesto, že jejich hudbu znám sotva čtvrt roku. Ani nevím proč jsem se k UJD nedostal dřív. Měl jsem je podvědomě zafixované jako typické zástupce brněnské alternativy, představoval jsem si, jakou asi hrají hudbu a nečekal od ní nic extra. Taky jsem věděl, že jsou opěvováni za hranicemi a to mi stačilo. Jaké bylo mé překvapení, když mi kamarád donesl záznam jejich živého vystoupení z amerického Vancouveru. "To si poslechni, je to jízda!", vrazil CD do přehrávače a já se nestačil divit. Takový nářez jsem nečekal. Opět se mi potvrdilo, že bazírovat na škatulkách se nevyplácí. ("kdo ví co se v opak promění")

Ohromný drajv a neskutečná porce živelné energie z tohoto živáku přímo tryská. Hudební hravost společně s texty plných slovních hříček vytváří výbornou atmosféru. Ani se nedivím, že má tato kapela za hranicemi takový ohlas. Koncerty podobné tomuto je prostě radost navštěvovat.

Produkce UJD osloví široké publikum. Při poslechu se mi vždycky vybavuje festival Trutnov. Letos jsem jejich vystoupení sice prošvihl, ale musí tam padnout skvěle. Všudypřítomné saxofonové orgie jsou vyváženy těmi kytarovými (Poslepu, Kůželíná), doplňují je výtečné texty (za všechny Belveder), hra se slovy (Ránoc, Kůželíná)), zvukomalebnost (Sopot, Tadyna), zkrátka čirá hudební radost. Alternativci budou nadšení, jak jim to pěkně šlape, hledači mouder se určitě pozastaví nad výbornými texty a pankáči se budou moct upogovat.

Pro tyto dny, kdy se nám zvolna probouzí jaro, neexistuje snad lepší hudební doprovod. UJD vás nabijí vitalitou, budete mít elánu na rozdávání. Tak už pomalu hledejte, na který fesťák v létě vyrazíte. Čekání vyplňte posloucháním tohoto živáku a až tam budete, rozhodně si nenechte ujít vystoupení této jedinečné kapely.

Žánr: alternativní rock (ale bacha na ty škatulky :)
Celkový čas: 72:32
Rok: 1999
Vydavatel: Indies Records
  1. Poslepu
  2. Belveder
  3. Znovu
  4. Ránoc
  5. Sopot
  6. Tání
  7. Tadyna
  8. Kouzelník
  9. Hlína
  10. Kůželína
  11. Todobot
  12. Telefon
  13. Jo nebo nebo
  14. Napůl
  15. Koroze

Tadyna
10. 04. 2007, 17:28:00
tahle deska je jedna z nejlepších,ne-li nej od UJD.

Wed
15. 05. 2006, 14:34:56
Plně souhlasím, UJD jsou skutečně jedna z nejlepších kapel u nás. Nedávno jsem byl na jejich koncertě a takový nářez jsem už dlouho nezažil. Sice už hrají jen ve čtyřčlenné sestavě (bez dechů), ale furt je to geniální muzika, řekl bych alternativní rock s velkým přesahem do punku. Však taky hlavní postava UJD -Wanek je jeden z prvních punkerů u nás - F.P.B. :-)