Armagedom

Armagedom

Sem Esperanças

autor: horovic | 26. 03. 2009, 07:49:25 | návštěv: 2882 | reakcí: 2

Brazilskou kapelu poznáte většinou už podle vokálu, je tam ten (proti)náboženskej náboj, dehonestující šílenství a zapřisáhlá magie krvavýho obzoru, šamanská nebetyčnost a běs kroucený do slov. Tomuhle dojmu pomáhá i zvuk nahrávky, který není stroprocentní, ale přidává oldschoolovému šmaku (mastering Bri from Doom). Ostrá sypačka, skvělá bitka metalu s punkem. Thrash.

Jestliže jsou některé návraty metalových superkapel spíše k smíchu, Armagedom jsou jiný level. Rada starších klepe hlavou o smrt, neveselé vály tíhnou k prachu. Základy položené už v roce 1982 a vznik z kapely Rad Esquerda, Javier (kytara, zpěv) a Ricardo (bicí, ve španělštině „bateria“). Velký nástup ve stopách Colera a Ratos de Porao a dvě desky během dvou let, nemluvě o třetí, která ovšem vyšla až roku 2004 (Princípio da Agonia 1984). Potom samozřejmě nějaká splitka a kompilace, ale jinak Armagedom není z kapel, které chrlí jednu nahrávku za druhou, zato je tu jasná kontinuita a věrnost osvědčenému.

Dočkají se power mrdálisti kytarových sól a věrných melodií? Ale jistě, jen to je tanec po syrovým mase dneška. Témata jsou klasická tehdy jako dříve: korupce, (bushovská) politika, násilí. Slova střílej přesně a naléhavě: „Porque, pra que, lutar até morrer! / Porque, pra que, lutar até matar!“.

Pomalé punkové kolovrátky s torturovaným křikem, na druhou stranu velmi rychlé thrashcorové palby, ty skoro pořád. Střelniční bicí s hlubokým basovým kopákem, zpěv má svou lidskou tvář, ale častěji je to duchařina, krákající pes, fuknční je střídmé používání sborových refrénů. Celkově se mi vrací rozpoložení, v jakém sem byl při prvním poslechu Nailbomb. Obrovská přednost Armagedomu je souhra, která v kombinaci s jejich zásobárnou nápadů tvoří první ligu, slyším tě hmatem. Starý crust se neoposlouchá ani novým poslechem. Zaznamenali tihle Brazilci nějaký vývoj v hudbě? Nejsem si jist, ale stejně se k nim budu vracet. Avantgarda potřebuje úrodný pole smradlavýho humusu.

Deska, která mohla vyjít včera jako před deseti lety, pohyb kupředu je počítáním kruhu a když nestopuješ trendy, seš ten, který vidí. Makabrózní síla.

Žánr: thrash-punk
Nosič: LP