Lily Electric

Lily Electric

You're In The Painting You Saw

autor: trenT | 23. 03. 2009, 07:46:45 | návštěv: 2598 | reakcí: 0

Inzulínová šleha pro zmlsaného popaře. A to nejenom popaře, kterému trhají zprávy o nenávratnosti Smiths močovou trubici a srdce. Tihle Dánové to mají se svojí kytarovkou zmáklé, to se pozná. Žádný břitký britpop, ale vkusný útok na maníky, kteří si na svojí pozlacené poličce leští desku seržanta Pepře a od Yoko by si ho leštit nenechali.

Tamější scénu, až na pár výjimek, moc dobře zmapovanou nemám, každopádně jestli tam vycházejí podobně čuprovní indie kapely, tak by nebylo vod věci si tam trochu více rozšířit obzory. Protože tohle je při dnešním návalu kytarových mrdek opravdu vkusně pojatá přehlídka poctivých fláků melodické chytlavosti. Jasný, netvrdím, že jsou to hudební mesiáši neokoukanosti, a že podobnou, ne-li stejnou muziku už nikdo nehraje, to ne, ale dost zalahodili mýmu uchu a to se počítá. Ať mě pisoárová královna obere o poslední kačku, jestli tohle není zábavný poslech.

Kytary sedmdesátkově zvoní a nápadně nenápadné aranže si to rozdávají s občas lehce albarnovským vokálem, který tahá z hrdla jednu nakažlivou melodii za druhou. Zářezů, které si najdou cestu do vašich hlav, je tady požehnaně. Ať už je to titulní otvírák s hravým spletencem, už na první poslech neodolatelná bítlsárna Churchbells s banálním, až diletantským rytmem nebo hned následná baladická In Your Room se zajímavou mezihrou, všude útočí hitovky naléhavostí smradu z nádražních hajzlíků. Aby ne – Lily Electric na vatu nehrají, proto deska drží tak pohromadě. Při dnešním konzumu to považuju pořád za velkej nadstandard. Nemají problém ani s arty vyjádřením, a tak se tady tenhle mezek motá okolo. Žádné onanistické experimenty, které by se možná staly jejich bezednou žumpou, ale jen potvrzeni skladatelské zručnosti a pohody.

Zástupci dánského strunného podzemí nechtějí zbourat hranice progresu, nesnaží se o nic víc než o písně, které si zaslouží být slyšeny, tak pořád neremcej, že už to tady všechno bylo, chytráku. Žádní sráči z německého emtývý, ale nenápadná banda, která umí učarovat. Danpop? Simtě, škatulky…

Nosič: CD/LP
Celkový čas: 37:07
Vydavatel: PonyRec